مراد خادم روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نرخ کارمزد تسهیلات مذکور چهار درصد است که براساس زمان‌بندی به عشایر استان پرداخت می شود.

وی خاطر نشان کرد: افزایش تولید گوشت قرمز در رونق کسب و کار در بخش عشایری استان سمنان تاثیرگذار است و با اعطای بسته‌های مختلف حمایتی می توان برای توسعه این بخش از اقتصاد کشور گام برداشت.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان ادامه داد: طرح‌های اشتغال‌آفرین استان در سال‌جاری ۴۱ میلیارد ریال اعتبار دارد که در بخش گردشگری و صنایع دستی هزینه می شود.

خادم تصریح کرد: کشت گیاهان دارویی در عرصه‌های مرتعی بخش عشایری استان سمنان در دستور کار است که با برنامه ریزی اصولی می توان در این بخش برای جوانان شغل ایجاد کرد.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان اضافه کرد: تفاهم‌نامه و پیگیری‌هایی با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای رونق کشت و بهره‌وری گیاهان دارویی در دست اقدام است که با افزایش همکاری‌ها می توان سمنان را به قطب تولید این محصولات در کشور تبدیل کرد.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند و سالانه ۹ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.