بهروز اسودی روز سه‌شنبه در نشست شورای معادن استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: واحدهای معدنی که به مسایل زیست محیطی در اجرای طرح‌های مختلف در برداشت توجه نکنند با نظارت و پیگیری های مسئولان مربوط تعطیل می شود.
وی خاطر نشان کرد: واحدهای معدنی که در کنار عرصه‌های طبیعی یا مناطق روستایی قرار دارند در صورت بی‌توجهی به محیط، طبیعت و مشکلاتی که برای اهالی منطقه به وجود می آورند، با پیگیری‌های مستمر به منظور جلوگیری از تخلف‌های احتمالی، از فعالیت آنان با اقدام‌های مختلف ممانعت می شود.
رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: حمایت از واحدهای معدنی در شهرستان‌ها در چارچوب قانون ادامه دارد و دولت درصدد شکوفایی بخش های مختلف اقتصادی استان است‌. 
وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی دامغان، گفت: این شهرستان با ۱۲۸ معدن دارای پروانه بهره‌برداری ، ۴۸ درصد اشتغال معادن کل استان سمنان را دارد و افزون بر یک‌هزار و ۸۰۰ نفر در این بخش فعالیت دارند.
اسودی گفت: با پیگیری شرکت آب منطقه‌ای سمنان ، آب پایدار واحدهای تولیدی معدنی در مناطق طرود ، داورزن ، چهار موسی در شرق استان سمنان که دست کم۳۳ لیتر بر ثانیه آب نیاز دارند، تامین می شود.
در این نشست در ارتباط با معادن واقع در منطقه استحفاظی هوا فضای جنوب سمنان، درخواست تعطیلی موقت ، و محاسبه حقوق دولتی تعدادی از معادن استان بررسی و تصمیم گیری شد.
۴۰ درصد گچ، ۶۰ درصد نمک ، ۹۵ درصد سلستین، ۹۵ درصد زئولیت، ۱۵ درصد سولفات سدیم، ۱۵ درصد زغالسنگ و ۲۰ درصد کرومیت کشور در سمنان وجود دارد و سالانه نزدیک به ۱۶ میلیون تن مواد معدنی استخراج  در استان استخراج می شود.
بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی از معادن سمنان استخراج می‌شود. این استان از لحاظ استخراج مواد معدنی رتبه ششم و در شاخص تعداد معادن رتبه پنجم کشور را دارد.
۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.