به گزارش ایرنا، بهروز اسودی روز شنبه در نشست شورای معادن استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: با وجود ذخایر قابل توجه معدنی در استان سمنان اما برای اعطای مجوز بهره برداری رویکرد های زیست محیطی لحاظ می شود.
وی خاطرنشان کرد: زیرساخت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف معدنی استان سمنان فراهم است و فعالان اقتصادی دارای صلاحیت برای فعالیت در این بخش مشارکت کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: سمنان دارای 2.5 میلیارد تن ذخیره زمین شناسی و بیش از 600 میلیون تن ذخیره قطعی مواد معدنی است.
اسوی اضافه کرد: 599 معدن فعال در استان در حال بهره برداری است که چهار هزار نفر در این بخش در سمنان مشغول به کار هستند، استان سمنان رتبه اول کشور از نظر استخراج زئولیت با میزان 95 درصد را به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: 152 محدوده در حال اکتشاف در استان سمنان وجود دارد که پروانه کشف برای آنها صادر شده است.
به گزارش ایرنا، در این نشست در خصوص سلب صلاحیت و تعطیلی موقت حدود 10 معدن استان تبادل نظر شد، همچنین بررسی مسائل محیط زیست ، راه ، آب و منابع طبیعی معدن بوکسیت تاش ، بررسی فعالیت یک واحد معدنی در سرخه و بررسی محاسبه حقوق دولتی برخی معادن از دیگر دستور کار این نشست بود.
پراکندگی و تنوع مواد معدنی در استان سمنان به گونه ای است که سالانه 23 میلیون و 167 هزار تن مواد معدنی استخراج می شود.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.