آیین شیرخوارگان حسینی روز پنجم محرم الحرام به یاد شهید ۶ ماهه کربلا، حضرت علی اصغر(ع) و با حضور جمعی از مادران و کودکان دامغانی در عزای مظلومیت فرزند امام حسین (ع) به عزاداری پرداختند.
با توجه به برگزاری آیین جامع طوق جامه کردن در روز جمعه، ششم محرم در دامغان و با حضور آحاد مردم، همایش شیرخوارگان حسینی دامغان در روز پنجشنبه برگزار شده است. این مراسم مذهبی به همت هیات رزمندگان اسلام دامغان و با سخنرانی حجت الاسلام حائری برگزار شد. 
مادارن در همایش شیرخوارگان با گذاشتن کودکان خود بر روی دست ها در ماتم حضرت علی اصغر (ع) اشک ریختند. 
حضور شمار زیادی از طفلان در آغوش مادران خود، خواندن لالایی به یاد طفل شیرخوار امام حسین (ع) و ورود نمادین گهواره حضرت علی اصغر (ع) بر دوش چهار فرشته در بین جمعیت، حال و هوایی خاص به این مراسم داد. 
در این آیین باشکوه علاوه بر سخنرانی و مداحی، نذرنامه از سوی مادران حاضر نیز قرائت شد. حضور نوزادان و کودکان با پوشش های سبز و پیشانی بندهایی با مضمون یا حضرت علی اصغر(ع)، حال و هوای خاصی به این محفل داده بود.
همایش شیرخوارگان حسینی در شهرها و روستاهای پرجمعیت دامغان نیز همزمان با سراسر کشور در روز جمعه، ششم محرم برگزار خواهد شد.
بیش از ۳۰۰ هیات عزاداری در شهرستان دامغان فعالیت دارند.
در شهرستان دامغان همه ساله با آغاز ماه محرم، بیرق های عزاداری و پارچه های مشکی در خیابان ها و سر در منازل نصب می شود و تا اربعین در ورودی منازل و هیات ها خودنمایی می کند.
۹۸۵۶/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.