احسان عباسپور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: انبار مورد تایید بورس در شهرستان دامغان احداث شده و از بیستم شهریور امسال که پسته در وزن بالا برداشت می‌شود در بازار بورس عرضه خواهد شد.
وی ادامه داد: سال گذشته برای اولین بار در استان سمنان، پسته در انبار مورد تایید بورس در شهرستان دامغان جمع‌آوری و در بازار بورس عرضه شد.
وی افزود: سال گذشته به منظور تامین شرایط لازم برای ورود به بازار بورس، پسته دیرهنگام در بازار عرضه شد ولی تجربه خوب و رضایت بخشی بود.
عباسپور تصریح کرد: عرضه پسته در بازار بورس موجب حذف واسطه و دستیابی کشاورز به سود واقعی می‌شود.
وی یادآور شد: ایجاد سه انبار دیگر، مورد تایید بورس در شهرستان‌های گرمسار، سمنان و شاهرود در کنار انبار مورد تایید بورس در دامغان در دستور کار قرار دارد.
عباسپور خاطرنشان کرد: در انبارهای مورد تایید بورس هرگونه محصولاتی که حالت انباری دارند مانند زیره، برگه زردآلو و گردو برای عرضه در بازار بورس، جمع‌آوری می‌شود.
مدیرتعاون روستایی استان سمنان گفت: عرضه محصولاتی مانند پسته در بازار بورس موجب حفظ منافع تولیدکننده و مصرف‌ کننده می‌شود.

گردش مالی تولید پسته با فروش و فرآوری این محصول کشاورزی در استان سمنان سالانه ۳۰ هزار میلیارد ریال است.

۱۰۸ تعاونی و اتحادیه در چهار گروه تولیدی، روستایی، زنان و کشاورزی در استان سمنان فعال است و بیش از ۶۶ هزار نفر عضو تعاونی های روستایی استان هستند.
۷۳۴۲/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.