احسان عباسپور عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: متوسط کشوری بیمه محصولات باغی، دامی و کشاورزی 10 تا 15 درصد از کل میزان محصولات تولیدی است و بیشتر فعالان این بخش به دلایل مختلف از اجرای طرح های بیمه ای استقبال نمی کنند.
وی خاطرنشان کرد: در استان سمنان گرایش باغداران به بیمه کردن محصولات مطلوب است، اما در دیگر بخش ها استقبال کشاورزان و دامداران چندان رضایت بخش نیست.
مدیرتعاون روستایی استان سمنان ادامه داد: اکنون بین 10 تا 40 درصد از محصولات زراعی، دامی و باغی استان تحت پوشش بیمه برای جبران خسارت های احتمالی قرار دارد که این آمار با توجه به ظرفیت کشاورزی و میزان تولید چندان رضایت بخش نیست.
عباسپور اضافه کرد: برنامه تولید 100 درصدی بذر برای تولید محصولات راهبردی در استان سمنان در سال 97 انجام شد و برای امسال چهار هزار تن بذر گندم و 2 هزار تن بذر جو ذخیره سازی شده است.
وی تصریح کرد: فراهم کردن زیرساخت های تولید محصولات کشاورزی برای تحقق شعار سال با محور «رونق تولید» در دستور کار قرار دارد و تامین ماشین آلات ، بذر ، کود و سم برای افزایش تولید باکیفیت مدنظر قرار دارد.
مدیرتعاون روستایی استان سمنان گفت: توجه به بازار فروش تعاونی های روستایی برای تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد و کشاورزان از این نظر برای سال 98 دغدغه ای نداشته باشند.
به گزارش ایرنا، 108 تعاونی و اتحادیه در چهار گروه تولیدی، روستایی، زنان و کشاورزی در استان سمنان فعال است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.