به گزارش ایرنا، بارش شدید باران که از شنبه شب در این منطقه آغاز شد وتا عصر روز یکشنبه ادامه یافت؛ موجب جاری شدن سیلاب و بسته شدن راه اهالی روستای رضا آباد در بخش بیارجمند گردید.
مردم روستای رضاآباد که در منتهی الیه شرق استان سمنان زندگی می کنند، از 2 راه به شهرهای بیارجمند استان سمنان و سبزوار خراسان رضوی ارتباط دارند، در جریان این بارش پل روستا خسارت دید و امکان تردد به بیارجمند از بین رفت، از سوی دیگر تخریب راه شنی هم رفت وآمد آنها به سبزوار را بسیار سخت کرد.
معاون فرماندار شاهرود گفت: بارش باران شدید و جاری شدن سیل در روستای رضا آباد به کناره های خاکی پل آسیب زد اما بدنه پل سالم است.
حسن ترکمانی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تصریح کرد: این پل بتازگی ساخته شده و در 2 طرف آن برای زیرسازی خاک ریخته شده بود که سیل به کناره های آن آسیب زد اما خود پل سالم است.
وی ادامه داد: هم اکنون رفت و آمد از روی این پل انجام نمی شود اما مردم از راه های قدیمی روستا تردد می کنند.
ترکمانی با بیان اینکه از ظهر یکشنبه نیروهای راهداری برای رسیدگی به وضعیت راه های روستایی بیارجمند به محل فرستاده شدند، افزود: سیل فقط به کناره های محورهای روستایی آسیب زده اما رفت و آمد در این مسیرها با مشکل روبرو نشد.
وی ادامه داد: سیلاب به منازل آسیب نزده اما بیشترین خسارت متوجه زمین های کشاورزی شده که باید از سوی جهاد کشاورزی برآورد خسارت شود .
همچنین معاون اورژانس 115 شاهرود در گفت و گو با ایرنا از آمادگی پایگاه امداد جاده ای احمد آباد خارتوران خبر داد و گفت: مرکز جامع سلامت بیارجمند نیز به عنوان مرکز پشتیبان در آمادگی کامل به سر می برد.
ناصر سلمانپور افزود: در صورت نیاز به اعزام بالگرد نیز این امر انجام خواهد شد.
شهرستان شاهرود با 53هزارکیلومتر مربع وسعت و 240هزارنفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.
شهر بیارجمند، مرکز بخش بیارجمند، در 110 کیلومتری جنوب شرق شاهرود قرار گرفته و تا سمنان 310 کیلومتر فاصله دارد.
این بخش با بیش از 10 هزار نفر جمعیت 40 روستا دارد.
رضا آباد با بیش از 200 خانوار جمعیت در شمال منطقه پارک وحش خارتوران در 250 کیلومتری جنوب غربی شاهرود و 123 کیلومتری جنوب بیارجمند واقع شده است.مهم ترین جاذبه گردشگری این منطقه تپه های ماسه ای به اشکال مختلف، سیاه چادرهای عشایری و دست بافته های زنان ایل است.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.