منصور کشاورزیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون، از میان ۵۲ هزار و ۴۷۳  مشترک آب و فاضلاب خانگی در روستاهای استان سمنان حدود ۲۱ هزار و ۵۰۰ مشترک بیش از الگوی مصرف آب مصرف کرده اند.

وی بیان کرد: این مشترکان بدمصرف خانگی روستاهای استان سمنان ۷۶ درصد از مصرف حجمی آب را به خود اختصاص می دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سمنان ادامه داد: الگوی واقعی برای مشترکان آب روستایی ۱۵ مترمکعب به ازای هر خانوار پیش‌بینی شده که مشترکان پرمصرف از این میزان، مصرف بالاتری دارند.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت الگوی مصرف برای برطرف شدن مشکل آب روستاها، تصریح کرد: کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب در تابستان به کاهش مشکلات خشکسالی در روستاها  کمک می‌کند.

کشاورزیان با بیان اینکه برخی از مشترکان از آب آشامیدنی برای سایر موارد استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: مصرف آب آشامیدنی در دامداری‌ها و زمین‌های کشاورزی یکی از چالش‌های اساسی در بخش آب روستایی به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان یادآور شد: مدیریت و استانداردسازی فشار در شبکه توزیع آب یکی از اولویت های این شرکت برای صرفه جویی در مصرف آب در مناطق روستایی این استان است.

طبق آخرین برررسی ها که پایان سال ۹۶ به دست آمد، حدود ۳۲ درصد مشترکان بین الگوی مصرف تا ۲ برابر آن و ۱۷ درصد بیش از ۲ برابر الگو آب مصرف می کنند.

۲۹۲ روستا با ۱۰۷ هزار و ۴۰۷ نفر جمعیت تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی استان سمنان است.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.