سرهنگ محمد حسن سلامی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تکمیل مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس سمنان از اقدام‌های اساسی برای نشر و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان است.

وی خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته اعتبارهای قابل توجهی برای تکمیل این طرح مهم ملی از سوی مسئولان امر تصویب و تخصیص یافت و با اجرای طرح موزه‌آرایی می توان برای جذب گردشگر با محوریت دفاع مقدس در استان اقدام کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه سالانه بیش از ۲۰ میلیون مسافر حرم رضوی(ع) از محورهای ارتباطی استان سمنان عبور می کنند، گفت: با اجرای طرح‌های تبلیغی و فرهنگی می توان از ظرفیت مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان برای نشر ارزش‌های و بازگویی جانفشانی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بهره برد.

سلامی اضافه کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان سمنان دفاتر شهرستانی ندارد، اما بر اساس پیگیری‌ها قرار است تعدادی از رزمندگان در هشت شهرستان استان برای جمع‌آوری خاطرهای خانواده‌های معظم شهدا، رزمندگان، جانبازان و آزادگان اقدام‌هایی انجام دهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: یک‌سال گذشته ۲۰ کتاب صوتی در بخش دفاع مقدس در استان منتشر شد که این برنامه‌های فرهنگی برای امسال هم ادامه می یابد.

استان سمنان بیش از سه هزار شهید، هفت هزار و ۶۰۰ جانباز و ۲۴۳ آزاده دارد.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.