به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد حسن سلامی روز چهارشنبه در نشست خبری اعلام برنامه های سالروز آزادسازی خرمشهر در سالن همایش های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان افزود: تاکنون 50 دستگاه اجرایی استان سمنان مهم ترین برنامه های خود را به دبیرخانه ستاد بزرگداشت سوم خرداد استان سمنان ارسال کردند.
وی خاطر نشان کرد: یکم تا چهارم خرداد 98 روزهای حماسه آزادسازی خرمشهر با شعار محور «ما پیروزیم» با عنوان روز رسانه، دفاع مقدس و مقاومت، روز شهدا، ایثارگران و پیروان ولایت، روز مقاومت، ایثار و پیروزی و ولایت مداری، و روز دزفول، مقاومت و پیروزی در استان سمنان نامگذاری شده است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: در آیین گرامیداشت سوم خرداد امسال برنامه هایی با محوریت ارزش های دفاع مقدس در چهارم خرداد در بیش از هزار مدرسه استان برگزار می شود.
سلامی اضافه کرد: آیین اجتماع رزمندگان سمنان و مهدیشهر و رونمایی از نرم افزارهای چند رسانه ای ویژه دفاع مقدس از دیگر برنامه های ارزشی گرامیداشت آزاد سازی خرمشهر در استان است.
وی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده در سال 98 بیش از 80 میلیارد ریال از محل سفر استانی دولت تدبیر و امید و اعتبار سالانه به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان تخصیص می یابد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان گفت: پارک موزه دفاع مقدس سمنان از جمله موزه های اولویت دار برای ساخت و تکمیل کشور به شمار می رود و در سال جاری گام اول این طرح به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایرنا، خرمشهر که پس از 35 روز مقاومت، چهارم آبان 1359 اشغال شده بود پس از 575 روز در ساعت 11 صبح روز سوم خرداد 1361 آزاد شد.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.