به گزارش خبرنگار ایرنا سردار محمد علیپور روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در اندیمشک افزود: دشمن با حماسه مردم استان خوزستان در دوران دفاع مقدس در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام ماند.
وی یکی از طراحی های مهم دشمن را موضوع جسر نادری در سال 1359 عنوان کرد و گفت: دشمن تمام توان و قدرت خود را در این عملیات برای تسخیر استان خوزستان انجام داد اما با حماسه آفرینی مردم اندیمشک و رزمندگان شکست خورد.
وی افزود: نقش اندیمشک در دفاع مقدس و نحوه نشان دادن این نقش به ملت ایران اسلامی باید از سوی مسئولان بیش از پیش تبیین شود.
سردار علیپور اظهار داشت: دوکوهه یکی از مناطق حساس در دوران دفاع مقدس بوده و همچنین مناطقی مانند راه آهن، بیمارستان شهید کلانتری و معراج شهدا یادآور برترین حماسه های ایثار و شهادت طلبی است.
وی با تاکید بر لزوم معرفی بیشتر ظرفیت ها و یادمان های دوران دفاع مقدس افزود: بسیاری از این ظرفیت ها هنوز به شایستگی معرفی نشده اند.
وی گفت: استکبار جهانی پس از شکل گیری انقلاب اسلامی و به مخاطره افتادن منافع خود جنگ را به ایران تحمیل کرد که این جنگ با حمایت استکبار و کشورهای غرب شکل گرفت.
مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه مقاومت فراملی مردم اندیمشک در این دوران ستودنی و قابل افتخار است، افزود: اگر استان خوزستان در این جنگ نقش خود را ایفا نمی کرد شرایط به گونه دیگری رقم می خورد.
وی با تاکید بر لزوم فعال شدن شورای حفظ آثار و نشر دفاع مقدس در اندیمشک اظهار داشت: باید برای حفظ آثار دفاع مقدس و ترویج ارزش های این دوران برنامه ریزی شود.
فرماندار اندیمشک نیز با اشاره به حماسه های مردم اندیمشک در دوران دفاع مقدس گفت: مردم این شهرستان برای دفاع از کیان ایران اسلامی از جان و مال خود مایه گذاشتند.
پیمان جهانگیری افزود: وحدت همه اقشار جامعه در هشت سال دفاع مقدس ستودنی است زیرا با همدلی عمیق خود اجازه تجاوز به وطن اسلامی را به دشمن ندادند.
وی گفت: اگرچه شهیدان والامقام و جانبازان سرافراز زیادی در این راه تقدیم اسلام و انقلاب شد اما مردم ما به خوبی با سلاح اعتقاد در برابر تجهیزات مدرن دشمن ایستادگی کردند.
فرماندار اندیمشک افزود: چهارم آذر 1365 و ششم مهر 1359 از روزهای حماسه آفرینی مردم اندیمشک به شمار می روند که جای خالی این حماسه ها از جمله حماسه عظیم چهارم آذر مردم در تقویم کشور خالی است.
وی اظهار داشت: حفظ آثار دفاع مقدس به منظور ترویج ارزش های اسلام و دفاع مقدس و زنده نگه داشتن حماسه های شهدای گرانقدر، جانبازان، ایثارگران و مردم شهید پرور ایران اسلامی ضروری است.
جهانگیری افزود: کوتاهی در انتقال پیام های دفاع مقدس و حماسه های این دورن به نسل های جدید موجب بیگانه ماندن آنها می شود لذا باید نسل های جدید و جوانان و نوجانان را با عمق این حماسه ها آشنا کرد.
وی گفت: گام های خوبی برای ترویج ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت برداشته شده است و در مجموع نیازمند حمایت های بیشتر هستیم.
امام جمعه اندیمشک نیز در این نشست اظهار داشت: توجه به راه و هدف شهدای والامقام موجب تحول روحی و معنوی در انسان می شود.
حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری افزود: باید با تمام توان برای معرفی ظرفیت های دفاع مقدس، حماسه ها و ایثارگری های این دوران گام برداشت.
وی گفت: حماسه های اندیمشک و مردم شهید پرور این شهرستان در دوران دفاع مقدس همواره ماندگار هستند و تاریخ گواه خوبی برای این حماسه های ایثار و فداکاری است.
7281/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.