مدیرکل حفظ نشر و ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: در فاز 1و 2 بیش از 32 میلیارد و 500 میلیون تومان برای تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان نیاز است.

سردار عبدالله ملکی صبح امروز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه فاز یک پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در شمال کشور سال گذشته افتتاح شد اما همچنان روند ساخت و ساز در قالب مجموعه محتوایی در حال انجام است.

وی افزود:بر آنیم تا در صورت تخصیص اعتبارات ملی و استانی و همچنین همکاری دستگاه های اجرایی این پروژه را تا پایان سال 98 به پایان برسانیم.

مدیر کل حفظ نشر و ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: در سال جاری  800 میلیون تومان اعتبار ملی و سال گذشته 1.5 میلیارد تومان برای پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان درنظر گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه 55 درصد اعتبارات ملی سال گذشته و48 درصد اعتبارات استانی برای ساخت و تجهیز مرکز فرهنگی تخصیص یافته است افزود: بودجه ملی مصوب سال جاری 970 میلیون تومان و بودجه استانی مصوب نیز سه میلیارد تومان است که تاکنون بخشی از آن تخصیص یافته است.

ملکی، میزان هزینه کرد در پارک موزه را در سال جاری بیش از بودجه مصوب بیان کرد و خواستار حمایت استانداری و دستگاه های مرتبط شد

مدیرکل حفظ نشر و ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت:

در فاز 1و 2 بیش از 32 میلیارد و 500 میلیون تومان برای تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان نیاز است.

وی به برنامه های  اداره کل حفظ نشر و ارزش های دفاع مقدس اشاره کرد از تالیف وچاپ  110 عنوان کتاب  با موضوعات مختلف طی چهار سال گذشته خبر داد.

ملکی همچنین از رونمایی 40 جلد کتاب با محوریت دفاع مقدس و پیروزی انقلاب در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این آثاربا عناوین دفاع مقدس، خاطرات جنگ،نقش مردم مازندران در پیروزی انقلاب ،تاریخ شفاهی فرماندهان و ادارات در دفاع مقدس و نقش آیت الله معلمی و آیت الله طبرسی در انقلاب و دفاع مقدس است.

وی با اعلام اینکه تالیف دانشنامه دفاع مقدس در سه حوزه جغرافیا،اشخاص و فرهنگی در حال انجام است،ادامه داد: 1000 مدخل تاکنون برای این دانشنامه در نظر گرفته شده است که ممکن است این مدخل افزایش نیز پیدا کند.

ملکی با بیان اینکه  36 مصوبه برای شورای هماهنگی حفظ آثار در نظر گرفته شده که 33 مصوبه مربوط به دستگاه هاست بر همکاری و تعامل دستگاه ها برای تکمیل این پروژه فرهنگی به عنوان بزرگترین پارک موزه شمال کشور در مرکز مازندران تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه تهاجم فرهنگی همچون سیلی باورهای فرهنگی ما را در حال تخریب کردن است افزود: در چنین شرایطی ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت و انتقال این ارزش ها به نسل جوان لازم و ضروری است.

مدیر کل حفظ نشر و ارزش های دفاع مقدس مازندران بیان کرد: ستاد مرکزی راهیان نور در اردوگاه هفت تپه مستقر کرده ایم و در نظر داریم چند ماه آینده اردوهای دانش آموزی به این منطقه شروع شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.