نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: تاریخ دفاع‌مقدس بخش مهمی از هویت کشور را تشکیل می‌دهد که باید برای نسل جدید بازنمایی شود.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، آیت‌الله علی خاتمی عصر امروز در جلسه هیئت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌مقدس و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان، اظهار کرد: مرکز فرهنگی و باغ‌موزه دفاع‌مقدس نشان‌دهنده هویت و تاریخ کشور است و باید برای تکمیل آن عزم جدی وجود داشته باشد.

 

وی به بهره‌گیری از نظر اندیشمندان و ایده‌پردازی در تکمیل این باغ‌موزه تاکید کرد و گفت: هر یک از دستگاه‌ها و بخش‌ها در ا‌رتباط با تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌مقدس استان همه توان‌شان را به‌کار گیرند و اکنون نباید دنبال مقصر برای عدم تکمیل آن باشیم.

 

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه هویت‌ تاریخی یکی از موضوعات مهم ملت‌ها به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت این مراکز و سایر کارهای فرهنگی، تاریخ جنگ تحمیلی برای اقشار مختلف جامعه گفته شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان زنجان نیز در این جلسه، یادآور شد: کار مطالعاتی مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌مقدس زنجان در سال ۸۸ آغاز و در سال ۸۹ در منطقه تفریحی و گردشگری گاوازنگ شهر زنجان کلنگ‌زنی شده است.


 

قاسم محمدی با ابراز نارضایتی از عدم همکاری دستگاه‌ها در تکمیل این پروژه و کمبود اعتبارات، بیان کرد: متأسفانه این طرح بعد از ۱۰ سال تنها ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در مدت ۱.۵ سال گذشته یک میلیارد تومان از تهران جذب کردیم و ابلاغ ‌شده که دو برابر این میزان اعتبار باید از استان جذب شود.

 

وی با اشاره به اینکه تکمیل این پروژه نیازمند حمایت مادی دستگاه‌ها است، عنوان کرد: در مجموع تاکنون ۳.۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح مرکز فرهنگی استان و موزه دفاع‌مقدس هزینه شده است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی استان و موزه دفاع‌مقدس ۱۰ هزار و ۴۸۰ متر مساحت دارد و زنجان جزو آخرین استان‌های کشور است که هنوز این پروژه را به تمام نرسانده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌مقدس در کشور احداث ‌شده ولی در استان هنوز به اتمام نرسیده است، ابراز کرد: اهمیت این پروژه در رونق و توسعه صنعت گردشگری و تقویت مراکز فرهنگی استان بسیار مؤثر است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.