خدابخش عرب روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: دولت تدبیر و امید با در نظر گرفتن تسهیلات و توجه ویژه به بخش کشاورزی موجب رونق و افزایش اشتغال در بخش های مختلف زیرمجموعه جهادکشاورزی شده است.

وی ابراز داشت: سال ۹۷ تعهد اشتغال سازمان جهادکشاورزی استان سمنان ۲ هزار و ۳۹۱ شغل بود که بیش از تعهد و حدود ۲ هزار و ۵۰۳ شغل ایجاد شد.

وی ادامه داد: سال ۱۳۹۲ از زمان به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، یک هزار و ۷۳۸ شغل، سال ۱۳۹۳ یک هزار و ۵۷۱ شغل، سال ۱۳۹۴ حدود ۲ هزار و ۵۸ شغل، سال ۱۳۹۵ حدود یک هزار و ۹۵۹ و سال ۱۳۹۶ حدود سه هزار و ۸۳ شغل به همت جهادکشاورزی در استان سمنان ایجاد شد.

به گفته عرب، تعهد اشتغال سازمان جهادکشاورزی استان سمنان سال ۹۸ ایجاد ۲ هزار و ۲۹۹ فرصت شغلی است که اکنون با گذشت پنج ماه از سال، ۵۰۵ فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان دارای  مجموعه‌های تابعه شامل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل امور عشایری، اداره کل غله، تعاون روستایی و اداره کل دامپزشکی استان است که مجموع این پنج دستگاه، ۱۳ هزار و ۴۱۷ شغل از سال ۱۳۹۲ تا کنون ایجاد کرده اند.

وی یادآور شد: فرصت‌های شغلی در زمینه های مختلف مانند پرورش دام و طیور، زراعت، باغ، فعالیت‌های گلخانه، صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان سمنان در دولت تدبیر و امید ایجاد شده است.

به گفته معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، بیشترین اشتغال ایجاد شده در دوره دولت تدبیر و امید در زمینه باغی و دامی بوده به طوریکه ۴۰ درصد اشتغال در حوزه های توسعه باغ و پرورش دام اختصاص داشته است.

از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان ۲ درصد اراضی کشاورزی است و حدود ۴۵ هزار بهره بردار در بخش های مختلف اشتغال دارند.

دوم تا هشتم شهریور هفته دولت نامگذاری شده است.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.