سید حسن میرعماد روز چهارشنبه به خبرنگاران  در سمنان اظهار داشت:  از سال آینده دولت هیچ‌گونه خدمتی به کشاورزان برای کشت «سبزی و صیفی‌جات» در محیط باز ارائه نمی‌کند و ضرورت دارد کشاورزان برای انتقال  کشت‌های مربوط به سبزی و صیفی جات خود به فضای گلخانه‌ای هرچه زودتر اقدامات کنند.

وی ادامه داد: توسعه کشت گلخانه ای به عنوان ‌یکی از رویکردهای اصلی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان در دستور کار است و امسال ۹۰ هکتار گلخانه و سایبان در استان به منظور مدیریت مصرف آب و افزایش بهره وری ایجاد می‌شود.

میرعماد با بیان اینکه اکنون مقدمات توسعه برخی محصولات گلخانه‌ای در استان سمنان فراهم‌شده است، یادآور شد: بخشی از مجوزها صادر و هماهنگی‌های لازم با بانک کشاورزی به‌عنوان بانک عامل انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه دولت برای توسعه کشت گلخانه ای به منظور حمایت تسهیلات اعطا می‌کند، تصریح کرد: تسهیلات ایجاد گلخانه‌ از محل تبصره ۱۸ تخصیص می‌یابد که در مناطق برخوردار با اعتبار ۹ درصد و در مناطق غیر برخوردار با اعتبار هفت درصد اعطا می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم برای توسعه گلخانه‌ها در این استان فراهم‌شده است و کشاورزان می‌توانند در جوار مزرعه خود گلخانه‌های کوچک‌مقیاس ایجاد کنند و علاوه بر تأمین محصولات موردنیاز خود در  بازار منطقه نیز ورود کنند.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت  استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه اراضی در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالند.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.