علی سعدالدین روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: درآمد گمرک استان سمنان از صادرات از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید بیش از یک هزار و ۳۲۹ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به افزایش ۱۱۶ درصدی ارزش کالاهای صادراتی استان سمنان در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید، بیان کرد: در این مدت، ۲ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۲۰۴ تن کالا به ارزش بیش از ۹۸۹ هزار و ۵۰۵ میلیارد دلار از گمرک استان سمنان صادر شد.

مدیرکل گمرک استان سمنان ادامه داد: کالاهای صادراتی از گمرک این استان در مدت فعالیت ۶ ساله دولت تدبیر و امید نسبت به مدت مشابه در دوره قبل، از نظر وزنی ۷۸ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ارزش دلاری کالاهای وارداتی به سمنان در دولت تدبیر و امید ۳۳۳ هزار و ۱۳۲ میلیارد است، تصریح کرد: در این مدت ۱۴۴ هزار و ۷۹۸ تن کالا به گمرک این استان وارد شده است.

سعدالدین خاطرنشان کرد: این کالاهای وارداتی از نظر ارزش  ۲۲ درصد و از نظر وزنی ۳۹ درصد در دولت تدبیر امید در مقایسه با مدت مشابه فعالیت دولت گذشته افزایش یافته است.

مدیرکل گمرک استان سمنان یادآور شد: ۴۵ کشور جهان مقصد کالاهای صادراتی از گمرک سمنان شامل شمش سرب، هیدروکربن سبک، سودسوزآور، قاشق و چنگال یکبار مصرف، کولر آبی، کابل زمینی، پودر لباسشویی، کرک و پشم حلاجی شده، فروسیلسیوم، اجزا و قطعات فولادی، نمک معمولی و کربنات دی سدیم است.

با وجود تحریم های دشمنان علیه ایران، صادرت کالا از گمرک سمنان در بهار ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد از نظر ارزش دلاری افزایش یافت.

در استان سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی فعال است.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.