مدیرکل گمرک استان سمنان از ارزآوری بیش از 74 میلیون دلاری 73 قلم کالای صادراتی این استان در چهار ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، علی سعدالدین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تا ابتدای مردادماه 86 هزار و 359 تن کالا به ارزش 74 میلیون و 399 هزار دلار از گمرک این استان به بازارهای هدف صادر شده است.

وی تعدد اقلام صادراتی استان در این چهارماهه را 73 قلم برشمرد و ادامه داد: این میزان صادرات توسط 91 شرکت فعال صادراتی در استان صورت گرفته است.

مدیرکل گمرک استان سمنان متوسط ارزش دلاری هرتن کالای صادراتی این استان در بازه زمانی چهارماهه گذشته را 861  دلار برشمرد و گفت:

سعدالدین از وضعیت رو به بهبود صادرات در این استان خبر داد و افزود: خوشبختانه صادرات استان سمنان در این بازه زمانی از نظر وزن 27درصد کاهش و از نظر ارزش  36درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: شمش سرب, هیدرو کربن سبک، سود سوزآور،  قاشق و چنگال یکبار مصرف, کابل زمینی, فروسیلسیوم, کولر آبی , پودر لباس شویی , کرک و پشم حلاجی شده، اجزا و قطعات از فولاد, کربنات دی سدیم, نمک معمولی , شیرینی و شکلات و ...از جمله محصولات صادراتی سمنان در این مدت چندماهه بودند.

مدیرکل گمرک استان سمنان از صادرات استان به 45 کشور جهان خبر داد و گفت: عراق، افغانستان, ترکیه، هند ,امارات متحده عربی، ترکمنستان, ازبکستان, اندونزیی,آذربایجان، پاکستان, هنگ کنگ, ایتالیا , ارمنستان, گرجستان و..از مهمترین مقاصد صادراتی گمرک سمنان بودند.

  وی همچنین از واردات سه هزار و 261 تن کالا به ارزش17 میلیون ئ 541 هزار دلار در چهار ماهه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: این کالاها از 14 کشور دنیا وارد گمرک سمنان شدند.

سعدالدین از کاهش وزنی واردات گمرکی استان خبر داد و گفت: واردات این استان با متوسط ارزش دلاری هر تن پنج‌هزار و 290 دلار در چهار ماهه اول سال از نظر وزن  49 درصد کاهش و از نظر ارزش با  23درصد افزایش روبرو بودند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.