مدیرکل گمرک استان قزوین گفت: درآمد سه‌ماهه نخست گمرک استان قزوین 692 میلیارد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 48 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

رضا نیک‌روشت مدیرکل گمرک استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، اظهار کرد: در سه‌ماهه نخست سال‌جاری 133 میلیون دلار صادرات به وزن 171 هزار تُن صورت گرفت که ازلحاظ ریالی با مدت مشابه سال گذشته 17 درصد کاهش و ازلحاظ وزنی 41 درصد افزایش را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: درآمد سه‌ماهه نخست گمرک استان قزوین 692 میلیارد در سال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 48 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
مدیرکل گمرک استان قزوین خاطرنشان کرد: عمده کالاهای صادراتی شامل میله آهنی، روغن‌های نفتی، مواد شست‌وشو و پاک‌کننده و چیپس سیب‌زمینی است که به مقصد 27 کشور صادر شد و در این میان به ترتیب بیشترین صادرات به کشورهای عراق با 48 درصد، ترکیه 13 درصد، افغانستان هشت درصد و پاکستان نیز هشت درصد بوده است.

وی تشریح کرد: در سه‌ماهه نخست سال‌جاری 127 میلیون دلار واردات به وزن 31 هزار تُن انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازلحاظ ریالی 17 درصد کاهش و ازلحاظ وزنی 11 افزایش داشته است.

نیک‌روشت در پایان اعلام کرد: عمده کالاهای وارداتی از مبدأ 26 کشور و شامل کمپرسور خودرو، نخ پنبه‌ای، تریلر و قطعات آن‌ها، اسانس مواد غذایی و پنبه خام واردشده که 25 درصد از ترکیه، 24 درصد از امارات، 16 درصد از چین، نه درصد از ازبکستان و چهار درصد از آلمان بوده است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.