سیدابراهیم حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کالاهای صادراتی این استان در سال 97 از لحاظ وزنی 60 درصد و از لحاظ ارزش 36 درصد رشد نسبت به به سال قبل از آن داشته است.
وی افزود: عمده کالاهای صادراتی گلستان شامل انواع میلگرد و آهن، فرآورده های لبنی، سیمان، رب گوجه فرنگی و پلی استایرن بوده که بیشتر به کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان، عراق، روسیه، ترکیه، افغانستان و نیز ازبکستان صادر شده است.
حسینی درخصوص واردات گمرکات گلستان نیز گفت: پارسال مقدار 71 هزار تن انواع کالا به ارزش تقریبی 38 میلیون دلار وارد استان شده که در مقایسه با سال قبل آن از نظر وزنی 34 درصد افزایش داشته است.
وی، عمده کالاهای وارداتی به گلستان را شامل غلات، دانه روغنی و مواد اولیه خط تولید و از کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، پاکستان و چین اعلام کرد.
مدیرکل گمرکات گلستان همچنین گفت: گمرکات استان در سال گذشته و از محل صادرات و واردات کالاها 170 میلیارد ریال درآمد داشته که در همسنجی با سال قبل از آن 55 درصد رشد داشته است.
به گزارش ابرنا، اینچه برون، تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.
اینچه برون مرکز گمرکات این استان بوده و زیرمجموعه آن پایانه های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی در گرگان، گمرک بندرترکمن، گمرک فرودگاه بین المللی گرگان است.
در سال های اخیر با بهره برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.
استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.