علیرضا فلاحی دوشنبه در هشتمین نشست قرارگاه استانی بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده با دستور کار بررسی مکان جدید روستای حسین آباد کالپوش در سالن جلسات جهاد کشاورزی روستای رضوان افزود : پرونده‌سازی برای ارایه تسهیلات به اهالی روستای حسین آباد کالپوش انجام شده  و آماده پرداخت است .
وی با اشاره به بازدید میدانی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از روستاهای بخش کالپوش تصریح کرد: با توجه به ضرورت ساخت واحدهای مسکونی در منطقه مناسب و تایید دستگاه های مربوطه، یک قطعه زمین ۶۴ هکتاری انتخاب و ساخت ۶۰ واحد مسکن تازه آغاز شد.
مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان سمنان خاطر نشان کرد: جانمایی و واگذاری زمین با تفاهم مردم ،اعضای شورای اسلامی و دستگاههای ذیربط صورت پذیرفت.
وی به بازسازی و تعمیر منازل دیگر روستاییان استان هم اشاره کرد و گفت: مرحله نخست بازسازی ها با ۴۵ میلیارد ریال اعتبار به پایان رسیده و ۱۵میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض نیز پرداخت شده است .
فلاحی اعتبار منازل احداثی روستاهای استان سمنان را  ۲۴۰ میلیاردریال اعلام کرد و گفت : تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار جذب شده است. 
سعید هژبری مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان هم در این نشست با اشاره به تحصیل  ۸۱۰  دانش آموز در کلیه مقاطع تحصیلی بخش کالپوش گفت : با توجه به اینکه حسین آباد کالپوش به روستاهای اطراف نیز خدمات ارائه می دهد،تسریع در ساخت فضاهای آموزشی این روستا ضروری است.

وی با بیان اینکه اکنون ساخت یک مجتمع آموزشی شامل مقطع متوسطه، ابتدایی،راهنمایی و یک خوابگاه ضروریاست، گفت: برای ساخت این مجتمع ۲۲۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است که  همکاری فرمانداری و خیران استان را می‌طلبد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان از آمادگی این اداره کل برای ساخت  یک باب دبستان پیش ساخته شامل ۶ کلاس درس ، سرویس بهداشتی و دفتر اداری هم خبر داد و گفت: در صورت جانمایی زمین  تا ۲۰ روز تحویل می شود .
در این نشست برخی مدیران و اعضای شورای اسلامی روستاها پیشنهادات خود را مطرح کردند.

به گفته مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان،۲۳۷ واحد از مجموع ۵۲۴ منزل مسکونی ارزیابی شده در منطقه حسین آباد کالپوش شهرستان میامی، به دلیل رانش زمین در آستانه تخریب است.
رانش زمین در بخش کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان باعث آسیب به زیرساخت ها و تخلیه خانه ها به منظور حفظ جان شهروندان شد.
بخش کوهستانی کالپوش میامی به مرکزیت روستای رضوان شامل ۱۲ روستا است که دست کم ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و شغل بیشتر مردم این منطقه کشاورزی و دامداری است، این بخش در ۲۰۰ کیلومتری شمال شرقی شاهرود قرار دارد.
شهرستان میامی با بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان واقع است و بیش از ۸۰ درصد مردم این شهرستان در روستاها زندگی می کنند.
۷۳۵۷/۶۱۶۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.