مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: ما هر ساله از محل استعلامات فنی بیش از 180 میلیون تومان دریافتی داریم.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، فرهاد سبحانی در نشست اعضای شورای اسلامی استان اردبیل با مدیران بنیاد مسکن و آب و فاضلاب شهری و روستایی در اردبیل اظهار کرد: در تهیه طرح هادی به شکل تخصصی 7 نفر از اعضا نظرات و دیدگاه‌های خود را ارائه می‌کنند به طوری که طرح هادی تهیه شده در مناطق روستایی شکل بهتری از طرح‌های تفصیلی شهری دارد.
وی ضرورت بازنگری در این طرح‌ها و بروزرسانی آن را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما در حد توان سعی می‌کنیم این بازنگری‌ها را انجام دهیم و در این زمینه با دهیاری‌ها و شوراها همکاری نزدیکی داریم.
مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل در مورد پرداخت هزینه های حفاری بیان کرد: به ازای هر متر حفاری 21 هزار تومان دریافت می‌کنیم و طبق قانون باید این مبلغ به حساب دولتی واریز شود.
سبحانی با اشاره به صدور سند مالکیت برای روستائیان و شهرهای زیر 25 هزار نفر تصریح کرد: اداره کل ثبت علاقمند است با قانون تعیین تکلیف این اسناد را صادر کند اما ما طبق ماده واحده نسبت به صدور سند اقدام می‌کنیم.
وی از پرداخت 40 میلیون تومان تسهیلات به ساخت و ساز مسکن در روستاها خبر داد و افزود: تاکنون 3 هزار مورد تخصیص به استان با نرخ سود 4 تا 5 درصد انجام شده و ما هیچ محدودیتی در پرداخت این تسهیلات نداریم و روستائیان به روش سفته زنجیره‌ای و یا ارائه اسناد زمین خود می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل ادامه داد: ما هیچ مخالفتی با ساخت خانه دوم در روستاها نداریم و هر فرد می‌تواند در کنار بهره‌مندی از تسهیلات مسکن شهری از تسهیلات مسکن روستایی نیز با ارائه اسناد استفاده کند.

سبحانی ضرورت استعلام فنی از بنیاد مسکن را یادآور شد و بیان کرد: هر سال 3 تا 4 هزار استعلام از بنیاد مسکن انجام می‌شود که ما به ازای هر استعلام 60 هزار تومان دریافتی داریم که در مجموع مبالغ ما از این محل 180 میلیون تومان خواهد بود.
وی در پایان اظهار کرد: نظارت ما در مراحل مختلف ساخت و ساز قانونی است و قطعا دهیاری‌ها نمی‌توانند وظایف متعدد نظارتی را انجام دهند و به همین دلیل ما باید در این حوزه تمام قد ورود پیدا کنیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.