سهراب رئیسی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این طرح ملی، تعداد 4 هزار و 834 واحد مسکونی روستایی در کشور بصورت پایلوت از نظر مقاومت، استقامت، نحوه دریافت تسهیلات بانکی و بهینه سازی آمارگیری و دسته بندی خواهد شد.
وی همکاری و مشارکت دهیاری ها و اعضای شورای اسلامی روستایی را در اجرای دقیق و درست این آمارگیری تاثیرگذار دانست و گفت: امید است با مشارکت مردم در روستاهای هدف، طرح آمارگیری به نتیجه مطلوب برسد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری، تعداد روستاهای بالای 20 خانوار استان را 563 روستا ذکر کرد و تاکید کرد: بیش از 83 هزار و320 خانوار در روستاهای زیرپوشش این بنیاد قرار دارند.
رییسی، تعداد روستاهای در معرض حوادث طبیعی استان را 36 روستا اعلام کرد و افزود: این روستاها در معرض خطر رانش زمین، سیل و زلزله قرار دارند.
بگفته وی، هم اینک مراحل جابه جایی و در جاسازی روستاهای 'لندی' از توابع شهرستان اردل، 'سرتنگ محمودی' از شهرستان کیار و 'چول' از شهرستان کوهرنگ در حال اجراست.
رئیسی با اشاره به مقاوم سازی 50 درصد از خانه های روستایی استان افزود: مابقی واحدهای مسکونی تا پایان برنامه ششم توسعه مقاوم سازی می شود.
به گزارش ایرنا، حدود 400 هزار نفر از جمعیت 940 هزار نفری چهارمحال و بختیاری در830 روستا و آبادی سکونت دارند.
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.