حجت الاسلام علی سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه قلعه این شهر، با اشاره به وجود سه نظریه گوناگون در حاکمیت آمریکا درباره حضور این کشور در نقاط دیگر جهان، تصریح کرد: عده ای معتقدند آمریکا باید نیروها و تجهیزات خود را از جای جای جهان جمع کرده و در داخل متمرکز شود.
وی افزود: آنان معتقدند این مقدار حضور گسترده در عرصه بین المللی ممکن است مانند شوروی به فروپاشی آمریکا نیز منجر شود و ترامپ نیز دارای همین عقیده است و یکی از دلایل اینکه تا به حال با ایران وارد جنگ نشده همین موضوع است.
خطیب موقت جمعه شاهرود با بیان اینکه گروه دوم معتقدند پیکره و اقتدار آمریکا به حضور بین المللی وابسته است و در غیر این صورت امنیت جهان به هم می ریزد، اضافه کرد: عده ای نیز نظری میان این دو عقیده دارند و می گویند آمریکا باید فقط در غرب آسیا و به ویژه خاورمیانه متمرکز شده و حضور در دیگر مناطق را به کمترین میزان برساند.
سعیدی دلیل اصرار بر حضور در خاورمیانه را وجود نفت ، حفظ رژیم اشغالگر اسرائیل و مبارزه با مقاومت اسلامی با محوریت ایران عنوان کرد و گفت: با این حال در غرب آسیا با مشکلاتی نیز رو به رو شده که یکی از آنها یمن است، جنگ یمن در حالی رو به پایان است که کوچکترین دستاوردی برای عربستان و امارات نداشته است.
وی ادامه داد: آمریکا نمی داند بعد از ۵۰ ماه جنگ در یمن چه برنامه ای داشته باشد و بیش از ۵۰ درصد سرزمین عربستان نیز زیر پوشش موشک های ارتش یمن است.
وی وجود نیروهای مقاومت حزب الله و فلسطین را یکی دیگر از مشکلات آمریکا در منطقه دانست و اظهار داشت: حزب الله در لبنان از یک جریان کوچک به قدرتی مولد تبدیل شده و امروز موشک هایی که در اختیار دارد تولید خودش است.
امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه مشکل اصلی آمریکا، مردم مقاوم ایران است، یادآور شد: راهبرد ترامپ در مبارزه با ایران از بین بردن چهار عامل اقتدار آن یعنی انسجام ملی، قدرت انرژی، قدرت دفاعی و قدرت منطقه ای بود که در برابر این اقدام ، مقام معظم رهبری راهبرد مقاومت فعال در همه عرصه ها را انتخاب کردند.

سعیدی با تاکید بر این نکته که آمریکایی ها با مقابله با این چهار قدرت به دنبال فروپاشی درونی ایران بودند و امکان حمله نظامی در ذهنشان نیست خاطرنشان کرد: با این حال، راهبرد مقاومت کنترل نسبی اوضاع اقتصادی و سیاسی، پاسخگویی به دشمن ، تغییر در مواضع دشمن و تغییر در مواضع امارات را سبب شد.
وی همچنین در بخش دیگر سخنان خود تحول در قوه قضاییه را به فال نیک گرفت و ابراز داشت: باعث تاسف است که پس از ۴۰ سال رئیس قوه قضائیه بگوید کمیسیون ماده ۱۰۰ برای مقابله با متخلف بوده و نه دفاع از آن. باعث تاسف است که پس از ۴۰ سال رئیس قوه قضائیه بگوید ۲۴ دستگاه در عفاف و حجاب نقش داشتند و هیچ کدام به وظیفه خود عمل نکردند آن وقت همه بار را بر دوش نیروی انتظامی می گذارند.
سعیدی با تاکید بر اینکه مدعی العموم باید از حقوق شهروندی دفاع کند، از قاضیان و دادستان ها به ویژه دادستان شاهرود درخواست کرد با استفاده از فضای به وجود آمده از حقوق مردم این شهر دفاع کند.
۷۳۵۹/۶۱۶۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.