فرشاد زادخور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات نصب سوزن‌های بتنی ایستگاه‌های راه آهن سمنان که در دولت یازدهم آغاز شده بود در شهریور امسال به پایان می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح در افزایش سرعت قطارهای مسافربری و باری تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ایمنی خطوط ریلی تاثیرگذار است.

مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱) ادامه داد: عملیات ساخت پله برقی در ایستگاه راه آهن سمنان و شاهرود با تامین اعتبار ۷۰ میلیارد ریال در حال انجام است و عملیات ساختمانی این طرح ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

زادخور تصریح کرد: براساس زمان‌بندی‌های انجام شده ساختمان‌ سازی طرح پله برقی ایستگاه‌های سمنان و شاهرود تا پایان تابستان به پایان می‌رسد و عملیات تجهیز و نصب این طرح تا پایان آبان امسال انجام می‌شود.

وی با اشاره به عملیات ساخت پله‌برقی در ایستگاه راه آهن دامغان، اضافه کرد: عملیات ساختمان‌سازی این طرح ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و زمان دقیق تکمیل این طرح مشخص نیست.

مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱) گفت: توسعه خطوط ریلی برای رونق اقتصادی شهرهای استان سمنان در دستور کار است و با توسعه این بخش می‌توان در راستای تحقق شعار سال گام‌های عملیاتی برداشت.

در دولت تدبیر و امید در مجموع بیش از ۹۰۰ کیلومتر راه آهن جدید به شبکه حمل و نقل ریلی کشور افزوده شد و یک‌هزار و ۴۰۰ کیلومتر از خطوط راه آهن، ۲خطه شد.
در این دولت ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه آهن نوسازی و بهسازی و چهار هزار واگن باری توسط بخش خصوصی، حدود ۳۲۰ لوکوموتیو و ۳۳۰ واگن مسافربری به شبکه حمل و نقل ریلی کشور اضافه شد.

روزانه ۸۰ قطار مسافربری و ۲۰ قطار باری از خطوط ریلی استان سمنان عبور می کند.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.