به گزارش ایرنا مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح در سخنانی گفت:برای اتصال مسیر 120 کیلومتری خط ریلی خرمشهر به بندر امام خمینی هشت هزار میلیارد ریال اعتبار تعریف شده که در صورت تحقق یکی از مهمترین پروژه های ملی در کشور خواهد بود.
اسماعیل زمانی افزود:گام نخست این طرح ریلی که به طول هشت کیلومتر مرز شلمچه را به شهرک صنعتی خرمشهر متصل می کند با اعتبار یکهزار و 170 میلیارد ریال و در مدت 18 ماه اجرا می شود.
وی اظهار داشت: این پروژه شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر را به حمل و نقل ریلی مجهز می کند ضمن اینکه با اجرای کامل این طرح بندر امام خمینی به وسیله خط آهن به خرمشهر متصل شده و از سویی شبکه ریلی کشور نیز از مسیر مرز شلمچه به کشورهای عراق، سوریه و اردن متصل خواهد شد.
زمانی گفت: اجرای این طرح مهم ریلی ایران را به شاهراه اصلی شرق به غرب آسیا تبدیل می کند که قسمت اصلی راه ابریشم به شمار می رود.
زمانی افزود: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی، سازمان منطقه آزاد اروند و راه آهن کشور اجرایی می شود.
به گزارش ایرنا مشاور رییس حمهوری در امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سه شنبه شب برای سفری یک روزه به منطقه آزاد اروند سفر کرد.
رونمایی از طرح جامع منطق آزاد اروند ، افتتاح و کلنگ زنی 22 طرح عمران شهری و نیز
افتتاح 2 ایستگاه آتش نشانی در شهرک های صنعتی در منطقه آزاد اروند از جمله برنامه های سفر مرتضی بانک به آبادان و خرمشهر بوده است.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.