به گزارش ایرنا، غلامرضا سلیمانی روز چهارشنبه در دیدار با فرمانداران شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت افزود: بخش عمده ای از پروژه های منطقه تا پایان سال جاری و تمام طرح های عمرانی نیمه تمام منطقه تا شهریور سال آینده به اتمام می رسد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه این سازمان را با دهها میلیارد بدهی تحویل گرفته و امروز تمام بدهی ها پرداخت شده است، اظهار داشت: در این مدت با استفاده از راهکارهای علمی برای این سازمان درآمدزایی و بدهی ها پرداخت شد.
سلیمانی بهره برداری از مجتمع خدماتی حمل و نقل آناوطن تا اردیبهشت 98، تکمیل زنجیره لجستیک، احداث سردخانه بخش خصوصی، احداث آزاد راه با مشارکت 65 درصدی بخش خصوصی و 35 درصدی دولت را از جمله برنامه های توسعه ای منطقه برشمرد.
وی اضافه کرد:‌ مطالعات راه آهن در حال انجام بوده و مرز هوایی تا پایان سال با برقراری پروازهای خارجی راه اندازی می شود.
وی ادامه داد: ترانزیت دام زنده به صورت هوایی و زمینی از ترابزون بزودی آغاز و پیش بینی می شود 25 درصد واردات نهاده های دام کشور از مرز بازرگان صورت گیرد.
وی به اجرای ده ها پروژه کشاورزی در پلدشت نیز اشاره کرد و گفت: بیش از 80 درصد پروژه های بخش خصوصی در این شهرستان انجام می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: به زودی گزارشی از اقدامات صورت گرفته و برنامه های پیش رو را به صورت مشروح در اختیار رسانه ها و مردم قرار می دهیم تا در جریان برنامه های توسعه ای منطقه قرار بگیرند.
فرماندار ماکو نیز در این دیدار بیان کرد:‌ فرمانداری های داخل محدوده و سازمان منطقه آزاد ماکو به عنوان نهادهای اجرایی به عنوان دو بال قدرتمند دولت تدبیر و امید در این منطقه به شمار می رود.
حسین عباسی با اعلام اینکه برای حل مشکلات مردم در کنار سازمان منطقه آزاد ماکو هستیم، افزود: طرح جامع توسعه ماکو به عنوان مهمترین نقشه راه می تواند این منطقه را در مسیر توسعه پایدار قرار دهد.
فرماندار پلدشت نیز چشم انداز توسعه منطقه را بسیار کارشناسی شده و علمی توصیف کرد و ادامه داد: برای تحقق برنامه ها و رویکردهای سازمان منطقه آزاد ماکو از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
مهران صفری از آمادگی فرمانداری و مجموعه ادارات پلدشت برای حل مشکلات و مسایل سرمایه گذاران و صاحبان صنایع منطقه خبر داد.
فرماندار شوط نیز این شهرستان را مستعد برای جذب سرمایه گذاری دانست و اظهار داشت: شهرک صنعتی این شهرستان آماده سازی شده است و ما برای جذب سرمایه گذاران و حمایت از آنان تمام تلاشمان را می کنیم.
حسن عبداللهی از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به خاطر تدوین طرح های کارشناسی با الگوهای علمی و دانشگاهی برای توسعه منطقه تشکر کرد و گفت: ما نیز برادرانه در کنار خادمین نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
7132 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.