شهید اشرف، فرزند چهارم حسن و معصومه، یازدهم اردیبهشت ۱۳۳۹ در شهرستان سرخه  در خانواده‌ای  متدین دیده به جهان گشود.

 این شهید والامقام،  از کودکی به بیماری سختی مبتلا شد و  مادرش نذری کرد تا درصورت بهبودی  نامش را حسینعلی بگذارد. پدرش کشاورز بود و مادر و خواهرهایش با انجام کارهای سنّتی گلیم بافی به پدر در تأمین هزینه خانه کمک می‌کردند.

این شهید بزرگوار تا سوّم راهنمایی را در زادگاهش خواند و از آنجایی که پدرش در تهران مغازه داشت، تابستان‌ها برای کمک به پدرش به تهران می‌رفت و در همان جا بود که با کمک و پیشنهاد یکی از اهالی محل که در ارتش شاهنشاهی خدمت می‌کرد برای ادامه تحصیل به دبیرستان نظام رفت و چند سال بعد هم وارد دانشکده افسری شد.

شهید اشرف بعد از  فوت پدرش، سرپرست خانواده شد و مادرش را پیش خود نگه داشت و به او احترام خاصی می‌گذاشت.

شهید اشرف در سال‌های آخر تحصیل، به یکباره به سرخه بازگشت  و خانواده علّت را پرس و جو کردند، ولی جوابی نیافتند با پیروزی انقلاب اسلامی فهمیدند می‌خواسته پشتیبان و حامی امام خمینی(ره) باشد.

این شهید بزرگوار با دختری از خانواده روحانی ازدواج کرد و در سال ۱۳۶۲ تنها فرزندش مصطفی به دنیا آمد.

شهید اشرف در زمانی که شهید عباس داودی فرماندهی سپاه شهمیرزاد را به عهده داشت، به عنوان معاونش انتخاب  و با گذراندن دوره اسلحه‌شناسی، به عنوان مربّی آموزش نظامی پادگان شهید کلاهدوز معرفی شد که تربیت نیروهای کارآزموده برای ایجاد امنیت و اعزام به جبهه جزء وظایف او به شمار می‌رفت.

پوشیدن لباس‌های آراسته، دقّت در انتخاب نیروهای کار آمد برای سپاه، داشتن استعداد فراوان در مقاله‌نویسی و علاقه به خدمت به روحانیون، از ویژگی‌های شهید اشرف بود.

شهید اشرف با شهید شدن خواهرزاده‌اش «زین‌العابدین امامی» شوق رفتن به جبهه  در او بیشتر شد و  برای حضور در عملیات بدر، به عنوان معاون گروهان به میدان نبرد حق علیه باطل رفت.

وی در عملیات حصر آبادان، ثامن‌الائمه به عنوان فرمانده گروهان حضور داشت و بعد از آن نیز در عملیات‌های طریق‌القدس، فتح‌المبین، والفجر مقدّماتی، خیبر و بدر شرکت کرد و در یکی از اعزام‌ها به عنوان مسوول واحد طرح و برنامه‌ و عملیات، به جبهه گیلانغرب در شهر تکاب رفت.

این شهید والامقام سرانجام بعد از ۴۵ ماه و  ۹ روز از دفاع جانانه از خاک میهن اسلامی، سرانجام در بیست و یک اسفند ۱۳۶۳ در جزیره مجنون عراق در اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

به گفته دوست روحانی‌اش، شهید اشرف نماز آخرش را با او خواند و چنان محو در راز و نیاز با خدای خویش بود که گویی آخرین نمازی است که می‌خواند. پیکر مطهر شهید اشرف، در گلزار شهدای زادگاهش واقع در شهرستان سرخه به خاک سپرده شد.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.

با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.

معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.