به گزارش ایرنا، شهید اصغری فرزند عباس و فاطمه یکم فروردین 1336، در شهر بسطام از توابع شهرستان شاهرود استان سمنان در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود.
این شهید والامقام در دوران تحصیل از شاگردان ممتاز بود و همواره به همکلاسی هایش کمک می کرد و به واسطه هوش و پشتکار سرشارش موفق به اخذ مدرک کاردانی شد و به عنوان مسئول نهضت سواد آموزی بسطام انتخاب شد.
شهید اصغری با شروع جنگ تحمیلی از شوق معلمی و از همه مهمتر عشق پدر- فرزندی دست کشید و برای دفاع از خاک وطن رهسپار میدان نبرد حق علیه باطل شد و در خط مقدم جبهه به عنوان رزمنده ایفای نقش کرد.
این شهید بزرگوار، اولین بار از طرف سپاه شاهرود تیپ 21 گردان کربلا به عنوان بسیجی به جبهه های جنگ برای دفاع از خاک میهن اسلامی اعزام شد و پس از پنج ماه و سه روز دفاع از خاک وطن، سرانجام در بیست و یکم بهمن 1364 در عملیات سراسر افتخار والفجر هشت، در منطقه اروند رود جزیره بوارین با اصابت ترکش به خیل دوستان شهیدش پیوست.
این شهید بزرگوار در وصیت نامه خود گفته است: برادران حزب الله به هوش باشید و حضور خود را در صحنه همیشه حفظ کنید و نگذارید کارها به دست افراد بی تفاوت و ضدانقلاب بیفتد و به هوش باشید که با کوچکترین غفلت مسئول خواهید بود. از برادران فرهنگی و همکارانم می خواهم که تا می توانند بر رشد معلومات دینی خود افزوده و شاگردان خود را از لحاظ مسائل دینی اشباع کنند.
پیکر مطهر شهید در زادگاهش در شهر بسطام واقع در شهرستان شاهرود به خاک سپرده شد.
استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز سمنان در موضوع های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده های خبری ویژه با برنامه مشخص را در دستور کار خود دارد.
با هدف قدرشناسی از رشادت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا پرونده معرفی شهدای استان سمنان را در برنامه خود قرار داده است.
معرفی جاذبه های گردشگری استان، پرونده سلامت و معرفی کتاب، دیگر پرونده های خبری خبرگزاری ایرنا مرکز سمنان است.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.