سید مسعود سیادتی روز سه‌شنبه در یکصد و نود و چهارمین جلسه شورای شهر سمنان بیان کرد: خدمات و تلاش‌های انجام شده در شهرداری‌های استان سمنان بسیار ارزنده است و مردم باید در این رابطه قضاوت کنند.

وی ادامه داد: شهرداری‌های سمنان در پاسخگویی به مطالبات و نیازهای شهروندان نقش موثر و ارزنده‌ای ایفا کرده‌اند و اگر بنا به اعطای کارت زرد باشد، مردم باید کارت زرد بدهند.  

سیادتی با اشاره به اینکه اقدام‌ها و صحبت‌های هیجان‌زده هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، افزود: در زمان مناسب عملکرد شهرداری را از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی خواهیم کرد.

بازارچه عرضه محصولات کشاورزی در سمنان ایجاد می‌شود

ایجاد بازارچه عرضه محصلات کشاورزی در سمنان از مباحث امروز جلسه شواری اسلامی شهر سمنان بود که به تصویب همه اعضای شورا رسید.

رئیس شورای شهر سمنان در این جلسه به قرائت نامه‌های رسیده و لوایح شهرداری پرداخت و اعضا پس از طرح نظرات خود پیرامون این نامه‌ها، آرای خود را اعلام کردند.

سید مسعود سیادتی نامه شهردار سمنان مبنی احداث بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی با اولویت اقلام بر مصرف خانوار به منظور رفاه حال شهروندان را قرائت کرد.

مجید نظری یکی از اعضای شورا شورای شهر راه‌اندازی بازراچه محصلات کشاورزی در راستای اجرای طرح تفصیلی را بسیار مناسب خواند.

وی گفت: اگر این بازارچه با این طرح مغایرت نداشته باشد، برای شهر بسیار ضروری و مهم است.

وی مشاوره با مجری طرح تفصیلی در ایجاد بازارچه عرضه محصلات کشاورزی را  توصیه کرد.

دسترسی آسان‌تر شهروندان به محصولات کشاورزی

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی شهر سمنان نیز در این باره هماهنگی با مجری طرح تفصیلی را توصیه کرد و گفت: ایجاد این بازارچه برای دسترسی راحت‌تر  شهروندان به محصولات کشاورزی کمک چشمگیری می‌کند که تحقق این مهم در کاهش ترددها نیز تاثیر بسزایی دارد.

عباس آل‌بویه با اشاره به نقش سازمان میدان های میوه و تره بار بیان کرد: این سازمان باید تسهیلات لازم در امر تهیه و توزیع میوه و تره بار و فرآورده‌های کشاورزی را با همتی خاص فراهم کند.

وی با بیان اینکه ایجاد بازارچه محصولات کشاورزی باید به منظور حمایت از تولیدکنندگان نیز باشد، بیان کرد: راه اندازی بازارچه عرضه محصولات کشاورزی باید بتواند مسیر حرکت محصولات را از تولیدات محلی به توزیع با اصول صحیح هدایت کند.

آل‌بویه بر ارائه محصولات کشاورزان محلی در این بازارچه تاکید کرد و گفت: نظارت‌های لازم باید به منظور ارائه محصولات کشاورزان سمنانی صورت گیرد و اجازه توزیع و فروش محصولات شهرهای دیگر در این بازارچه نباید داده شود.

قیمت محصولات در این بازارچه پایین‌تر باشد

مهدی خراسانیان یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر سمنان نیز بر توزیع محصولات با قیمت پایین‌تر از مغازه‌ها در این بازارچه تاکید کرد و گفت: نظارت‌های لازم بر قیمت‌ها از اولویت‌های دستگاه‌های مربوطه در بازارچه عرضه محصولات کشاورزی باشد.

وی افزود: همه بازارچه‌های فعال در شهر نیز باید محصولات خود را با قیمت پایین‌تر به شهروندان ارائه کنند.

تنها محصولات محلی در بازارچه ارائه شود

محمد همتی دیگر عضو شورای اسلامی شهر سمنان نیز با اشاره به اهمیت ارائه محصولات محلی در این بازارچه بیان کرد: هدف از ایجاد این بازارچه باید ساماندهی بازار میوه و محصولات کشاورزی باشد و تنها محصولات کشاورزان خود استان در این مکان ارائه شود.

وی بر نقش ناظران این بازارچه تاکید کرد و خواستار مراقبت به منظور جلوگیری از فرصت طلبی سودجویان شد.

همتی بیان کرد: سمنان در تولید محصولات کشاورزی و زراعی دارای محصولات متنوعی است که با احداث این بازارچه زمینه عرضه محصولات یادشده برای تولیدکنندگان در سالی که رونق تولید نامگذاری شده بسیار موثر است.

طرح شورایارها در سمنان نیز اجرا شود

عباسعلی طالب بیدختی با اشاره به اینکه شورایاری‌ها نقش بسزایی در مدیریت شهری دارند، گفت: اجرای این طرح در استان‌های دیگر جز تهران می‌تواند در تسریع و اجرای فعالیت‌های شهری موثر باشد.

وی با بیان اینکه این نهاد رابطه میان مردم، شهرداری و شورای شهر است، گفت: میزان مشارکت مردم در مدیریت شهری با اجرای این طرح در استان سمنان نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت.

بیدختی انتخاب شهردار محله به عنوان بازوی و یاور شهردار ناحیه و منطقه را بسیار مفید خواند و افزود: شهردارهای محله می‌توانند با کمک به شهرداران منطقه به افزایش خدمات شهری و همچنین بالارفتن کیفیت زندگی در محله‌های خود نیز بسیار تاثیرگذار باشند.

این عضور شورای اسلامی شهر سمنان بیان کرد: شورایارها با کمک سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند مشارکت اجتماعی شهروندان را در مباحث مدیریت شهری افزایش دهند.

وی خواستار برگزاری همایشی به منظور تجلیل از شهروندان فعال در عرصه مدیریت شهری شد.

مصوبات شورا

در راستای اهمیت و ضرورت احداث بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و نظر به مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان، اعضای شورای شهر سمنان با ایجاد این بازارچه در محدوده شمالی شهر در معابر داخلی فضای سبز ضلع جنوبی بوستان کومش موافقت کردند.

تعداد ۲۲ غرفه با مساحت حدود ۹۰۰ متر مربع با استفاده از سرانه فضای سبز و در محدوده جنوبی شهر نیز واقع در بلوار آیت الله عالمی با وسعت حدودی یک هزار و ۸۹۹ متر مربع با هدف ساماندمی نانوایان پراکنده در حاشیه بلوار آیت الله مالی و بازارچه میوه و تره‌بار از جزئیات مورد تصویب این درخواست شهرداری سمنان در نشست شورای شهر بود.

طرح تفصیلی، طرحی است که در آن براساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع، نحوه استفاده از زمین‌های شهری را در سطح محله های مختلف شهر و موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آن‌ها و وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری و اولویت‌های مربوط به مناطق بهسازی و نوسازی و توسعه و حل مشکلات شهری و موقعیت کلیه عوامل مختلف شهری در آن تعیین می‌شود.

این طرح‌ها، حاوی جزییاتی است که در طرح‌های جامع شهری به صورتی کلی‌تر به آن‌ها پرداخته شده است.

۹۸۹۱/6103

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.