حمیدرضا شیخ‌الاسلام روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان قم در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) شهر قنوات بخش مرکزی قم افزود: در دهستان قمرود چهار دانش‌آموز برای رفتن به مدرسه باید مسافت زیادی را طی می‌کردند، ولی با هماهنگی با یکی از خیران مدرسه‌ساز حتی برای این تعداد دانش‌آموز اندک نیز فضای آموزشی آماده شد.

وی همچنین گفت: بر اساس شاخص سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، این استان با کمبود ۲ هزار و ۲۰۰ معلم مواجه است که باید تامین شود.

وی بابیان اینکه شعار سند تحول بنیادین، مدرسه محوری است، افزود: تدابیر مدیران مدارس استان باید مبتنی بر این شعار باشد.

شیخ الاسلام همچنین در واکنش به درخواست‌های صورت گرفته از سوی اعضای شورای اسلامی شهر قنوات برای ایجاد یک ناحیه و یا نمایندگی دستگاه‌های اجرایی ازجمله آموزش‌وپرورش در بخش مرکزی ‌خاطرنشان کرد: مجوز ایجاد ناحیه و نمایندگی و مرکز آموزش‌وپرورش در سطح کشور وجود ندارد و طبق قانون بودجه سال ۹۸ نیز پیشنهادشده ۷۵۰ ناحیه آموزش‌وپرورش موجود در کشور به ۶۴ ناحیه تعدیل شود.

سرانه ورزشی بخش مرکزی قم ۱.۲۲ مترمربع است

مدیرکل ورزش و جوانان قم نیز در این جلسه بابیان این‌که سرانه ورزشی بخش مرکزی قم ۱.۲۲ مترمربع است اظهار داشت: درصدد هستیم با تجهیز خانه‌های روستایی این سرانه را ارتقاء دهیم.

رسول منعم بابیان اینکه تاکنون ۲۰ خانه ورزش روستایی در بخش مرکزی قم تجهیز شده است، افزود: هر روستایی که فضای مناسب در اختیار ما بگذارد خانه روستایی برای آن تجهیز می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر بخشداری بخش مرکزی زمین مناسبی را مهیا کند، می‌توانیم یک‌خانه ورزش جوانان را نیز از محل اعتبارهای سال جاری آماده کنیم.

وی افزود: ۹ هیات ورزشی فعال در بخش مرکزی قم وجود دارد که زیر نظر هیات ورزشی استان مشغول به فعالیت می‌باشند.

بخش مرکزی قم به‌عنوان یکی از بخش‌های پنج‌گانه استان با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع دارای ۲ دهستان قنوات و قمرود است که جمعیتی حدود ۳۵ هزار تن دارد.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.