سید حسن حسینی شاهرودی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود :  برخی مدیران کل راه و دیگر مسوولان  شرق استان برای از دست ندادن آن، همیشه به دیگر نقاط استان باج دادند و منافع شهرستان شاهرود به نقاط دیگر رفت.

وی خاطرنشان کرد: در این ۴۰سال فقط عنوان و یک تابلو را یدک کشیدیم ، بسیاری از ادارات کل در مرکز استان برای بار دوم و سوم در این مدت ساختمان ساختند ولی بنای اداره کل راه در شاهرود از زمان پهلوی اول باقی مانده است. 

  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:  در شرایطی که به موجب قانون این 2 وزارتخانه ادغام و حوزه راهداری از وزارت راه منفک شده و در قالب سازمان مستقل با حمل و نقل ادغام شده بود، جدا بودن اداره کل راه از اداره کل شهرسازی منافع کل استان را در خطر قرار می داد.

نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  با این شرایط و به دلیل اینکه حمل و نقل زیر نظر سمنان بود نمی توانستیم بسیاری از منابع را در باز آفرینی شهری از اعتبارات ملی وصول کنیم. 

حسینی شاهرودی، با بیان اینکه در حوزه شهرداری ها طرح جامع شاهرود ۱۰ سال در نوبت بود ، یاد آور شد:  دلیل این امر نبود اداره کل شهرسازی مستقل بود ، اکنون  مشکلات شهرهای شرق استان در شاهرود رسیدگی می شود.

  وی تصریح کرد: در اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان بخش های راهسازی، راهداری، حمل و نقل و شهرسازی تجمیع پیدا کرده و همه خدمات این دستگاه ها ارائه می شود. 

نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد : هم اکنون ماموریت های وزارت راه و شهرسازی مانند مرکز استان به صورت مستقل انجام و پوشش داده می شود. 

حسینی شاهرودی با بیان این که راه های شاهرود و میامی بدترین وضعیت را در استان سمنان دارند و بیشترین راه خاکی در این ۲ شهرستان است، افزود: 

 فاصله شاهرود تا انتهای راه ها در این حوزه  ۳۲۰ کیلومتر و تا گرمسار حدود ۳۰۰ کیلومتر است ، با وجود استقرار اداره کل راه در شاهرود ، راه های مرکز و غرب استان آباد شده و حتی یک متر راه خاکی روستایی ندارند در حالی که بسیاری از راه های اصلی شرق استان دارای مشکل هستند. 

  نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حفظ منافع نظام، کشور و مردم  بر هر چیزی ترجیح دارد، یادآور شد: در چهل سال بعد از انقلاب همیشه در جایگاه های مدیریتی که حضور داشته ام و در نگاه های سیاسی، اجتماعی و شخصی فقط به دنبال منفعت مردم و نظام اسلامی بودم.

وی افزود: فعالیت های سه سال نمایندگی مردم شاهرود و میامی بر همین اساس بود، اگر جایی سکوت کردیم، وچنانچه فریاد زدیم و برای موضوعی ایستادگی شد به طور قطع پای منافع نظام و مردم در میان بوده است. 

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به فعالیت جناحی نمایندگان هم اشاره کرد و گفت: در مسایل پیش آمده در مجلس ، بنا به تشخیص خود گاهی اوقات بر خلاف حرکت جریان کلی بودم و گاهی موافق همان جریان در مجلس اظهار نظر کردم، رای دادم،  مصاحبه و شفاف سازی کردم و رای خود را شخصا اعلام کردم.

حسینی شاهرودی گفت: در مسایل کلی کشور هیچ گرایش سیاسی نداشتم و نظر من برگرفته از گرایشات سیاسی، قومی، قبیله ای یا شخصی نبوده و نیست.

وی با بیان اینکه تفکیک اداره کل راه نیز در راستای همین نگاه اتفاق افتاده تصریح کرد: با مطالبات مردمی در شرایطی احساس کردیم ظلم مضاعفی با حضور این اداره کل در شاهرود به مردم شده است.

نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به شاهرود خاطرنشان کرد: در این سفر قرار بود با حضور رئیس جمهور از بسیاری از مشکلات مردم شاهرود در حوزه شهرسازی، حمل و نقل و همچنین در حوزه راهداری و راهسازی غرب استان گره گشایی شود که با دستور ایشان مشکلات رفع شد.

هم اکنون ۲۶۰ کیلومتر راه خاکی در روستاهای شهرستان های شاهرود و میامی وجود دارد.

۷۳۵۹/۶۱۶۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.