غلامرضا کاتب روز شنبه در حاشیه بازدید و افتتاح واحد تولید داروهای دامی استان سمنان در شهرستان گرمسار با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، افزود: اکنون ایران در زمینه دانش دامپزشکی و نیروی انسانی یک کشور موفق تلقی می‌شود.
وی ادامه داد: در ۲۳ مرکز دانشگاهی در کشور رشته دامپزشکی تدریس می‌شود که بیش از نیاز کشور و ظرفیت مهم برای توسعه ایران محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: اکنون کشور در بخش دامی ۶ برابر کشورهایی مانند برزیل و فرانسه که در زمینه دام در جهان حرف برای گفتن دارند، نیروی انسانی دانش آموخته دامپزشکی دارد و نیاز است از این ظرفیت بیش از پیش برای توسعه و ترقی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده شود.
به گفته کاتب، امروز بیش از ۱۸۰ کشور دنیا، استانداردهای دامپزشکی ایران در زمینه دارو و تولیدات دامی را پذیرفته اند، اما نیاز است کشور جایگاه خود در زمینه صادرات و به ویژه در بخش مرغ را ارتقا دهد.
وی اضافه کرد: صادرات مرغ نقشی مهم در ارزآوری و کمک به اقتصاد کشور دارد و باید با استفاده از نیروی انسانی دانش‌آموخته و ظرفیت موجود صادرات را بیش از پیش افزایش داد.
کاتب ابراز داشت: تعامل بیش از پیش تشکل‌ها، تعاونی‌ها، بهره برداران، سازمان دامپزشکی و جهادکشاورزی و تمام بخش های مرتبط با یکدیگر موجب افزایش استانداردسازی، جلوگیری از نوسان قیمت و در نتیجه ارتقای جایگاه صادرات کشور در زمینه تولیدات دامی مانند دارو می شود.
وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در زمینه تولیدات زیرمجموعه وزارت جهادکشاورزی همواره طرح پیشنهاد می‌دهد، اما طرح‌ها رای نمی‌آورند.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی برای حمایت تولید سال گذشته در زمینه واکسیناسیون و داروهای دامی ارز اختصاص داد، اما امسال نتوانست از محل صندوق توسعه ملی در این زمینه اعتبار در نظر بگیرد، اما امسال ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به سازمان دامپزشکی اختصاص داد تا دچار مشکل نشود.
کاتب گفت: استان سمنان دارای ظرفیت خوبی در زمینه صادرات دارو و نهاده‌های دامی است.


نقش تعاونی‌ها در واردات پررنگ شود

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تلاش شود نقش تعاونی‌ها در واردات پررنگ شود و حتی تعاونی‌ها برای تامین نیاز خود، اقدام به واردات کنند.
کاتب ادامه داد: تولیدکنندگان باید تلاش کنند علاوه بر تامین نیاز مردم با اتخاذ راهبرد هوشمندانه دست دلال و واسطه را در چرخه فروش و توزیع کوتاه کنند.
علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور به منظور بازدید و افتتاح طرح توسعه یک واحد تولیدی در زمینه نهاده دامی به شهرستان گرمسار سفر کرده است.
۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.