به گزارش ایرنا، سیدحسن حسینی شاهرودی روز شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: کمبود درآمد دولت، کاهش فروش نفت و وقوع حوادث غیرمترقبه در کشور چالش هایی را در زمینه اقتصادی ایجاد کرده که رفع آن به رونق تولید وابسته است.
وی ادامه داد: دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره در طول تاریخ شدیدترین تحریم ها را بر کشور تحمیل کردند اما ایران نشان داده هر وقت در تنگنا قرار گرفته با تلاش مضاعف و تکیه بر دانش داخلی، به توسعه، رونق، تولید علم و ثروت و اشتغالزایی برای جوانان دست یافته است.
وی اظهار داشت: امسال با وجود کاهش فروش نفت و کاهش بودجه کشور، بخش قابل توجهی از بودجه کشور به منظور رفع مشکلات 24 استان سیل زده کشور در نظر گرفته شد.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس تجربه تکیه بر داشته های بومی موجب پیشرفت کشور شده و هر گاه امید به بیرون از کشور دوخته شود چالش های امنیتی، سیاسی و اقتصادی بیشتر می شود، امید است در شرایط امسال کشور با تکیه بر ظرفیت مردمی و بخش اقتصادی کشور به شکوفایی برسد.
وی ادامه داد: مسوولان دستگاه های اجرایی با پرهیز از بخشی نگری و داشتن نگاه جامع تسهیل کننده و بازوی بخش خصوصی به منظور رونق تولید باشند.
وی با اشاره به برف و کولاک و وقوع سیل در روزهای گذشته گفت: با وجود ضعف ها، نیروهای خدمات رسان مانند راهداری، هلال احمر، کمیته امداد(ره)، بنیاد مسکن، شرکت های آب و فاضلاب و برق، عملکرد مطلوب در امدادرسانی به مردم داشتند و با همیاری و صبر مردم مشکلات و خسارت ناشی از سیل و رانش زمین در حال رفع شدن است.
حسینی خاطرنشان کرد: بحران به وجود آمده ضعف های استان سمنان را در مدیریت بحران نشان داد و ضرورت دارد با استفاده از تجربه به دست آمده در شرایط بحرانی روزهای گذشته برای تقویت مدیریت بحران اقدام شود.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رفع شرایط بحرانی مانع از رفع نواقص نشود، چرا که کشور در منطقه بحرانی قرار دارد و همواره مسوولان باید آماده باشند.
به گزارش ایرنا، در اولین شوارای اداری استان سمنان در سال 98 آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان، علیرضا آشناگر استاندار، احمد همتی نماینده شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار و جمعی از مدیران سمنان حضور داشتند و گزارش هایی از عملکرد دستگاه های اجرایی در نوروز ارائه شد.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.