مصطفی حسینی روز سه شنبه به خبرنگاران در سمنان گفت: حوزه هنری استان سمنان در قالب طرحی جامع و به منظور آموزش و تولید اثر نمایشی در این مجموعه، طرح حمایتی از نمایش های صحنه ای و خیابانی را تحت فراخوان اجراهای عموم تئاتر به اجرا در آورده است.

وی افزود: اعلام فراخوان، دریافت نمایشنامه، انتخاب نمایشنامه، دریافت طرح اجرا، بررسی و تصحیح طرح اجرا، ایجاد فرصت تمرین و نظارت بر مراحل تمرینات و ایجاد فرصت های آموزشی متناسب با هر اثر، بازبینی نهایی و عقد قرارداد متناسب با کیفیت اثر و در نهایت اجرای اثر از مراحل اجرایی این فراخوان است.

سرپرست حوزه هنری استان سمنان بیان کرد:در انتخاب نمایشنامه، جز موضوعات که لازم است متناسب با اهداف حوزه هنری در نظر گرفته شده باشد، به منظور حمایت از نویسندگان بومی و ایجاد جریان نمایشنامه نویسی و ایجاد امکان ارتباط بهتر با مخاطب بومی، نویسنده بومی و محوریت بوم گرایانه از اولویت انتخاب برخوردار است.

حسینی، در خصوص حمایت از نمایش ها گفت: متناسب با محورهایی که مشخص شده یعنی نویسنده بومی، محوریت بوم گرایانه و کیفیت طرح اجرایی، در بخش نمایش های صحنه ای، آثار دارای سه شاخصه با مبلغ ۶۰ میلیون ریال، آثار دارای دو شاخصه با مبلغ ۵۰ میلیون ریال و آثار دارای یک شاخصه با مبلغ ۴۰ میلیون ریال حمایت خواهند شد.

وی اظهار داشت: در بخش نمایش کودک و نوجوان آثار دارای سه شاخصه با مبلغ ۵۰ میلیون ریال و آثار دارای دو شاخصه با مبلغ ۴۰ میلیون ریال و در بخش نمایش خیابانی نیز هر اثر با مبلغ ۱۵ میلیون ریال مورد حمایت قرار می گیرند.

سرپرست حوزه هنری استان سمنان تصریح کرد: در بخش های نمایش صحنه ای سه اثر، در بخش نمایش کودک و نوجوان دو اثر و در بخش نمایش خیابانی چهار اثر انتخاب و از حمایت حوزه هنری استان سمنان برای اجرای عموم برخوردار خواهند شد.

۹۸۵۶/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.