مریم عرب روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خرید و فروش در واحدهای صنفی استان سمنان به دلیل فشارهای اقتصادی و رکود در بازار رونق چندانی ندارد.

وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته در بازار سمنان شاهد شیوع پدیده احتکار خانگی با توجه به کمبود برخی کالاها بودیم اما اکنون بازار عرضه و تقاضا در استان با ثبات است.

مدیربازرسی و نظارت اصناف استان سمنان ادامه داد: اکنون مشکلات واحدهای صنفی به دلیل فشارهای اقتصادی کمتر از مصرف‌کننده نیست و فعالان‌ اقتصادی در این بخش با مشکلات قابل‌ توجهی دست و پنجه نرم می کنند.

عرب اضافه کرد: رکود در بازار لوازم‌ خانگی استان سمنان محسوس است و یکی از مشکلات اصناف در این بخش کمبود نقدینگی و نقدی شدن خرید و فروش است.

وی تصریح کرد: گوشت مرغ در بازار استان سمنان به ازای یک کیلوگرم ۱۲۹ هزار ریال فروخته می شود و تاکنون گزارش و شکایتی در ارتباط با گران‌فروشی به بازرسی و نظارت اصناف استان در این بخش ارائه نشده است.

مدیربازرسی و نظارت بر اصناف سمنان گفت: در روزهای گذشته روزانه ۱۲ تن گوشت مرغ در بازار سمنان توزیع می‌شد که این رقم اکنون به ۶ تا هشت تن کاهش یافته و این امر باعث بروز مشکلات در خرید این مواد غذایی برای شهروندان شده است.

بیش از ۳۰ هزار واحد صنفی در استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان فعال است.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.