علی جاودید پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، پیش بینی می شود این مقدار جوجه ریزی منجر به تولید حدود پنج هزار تن گوشت مرغ در مرداد و شهریور ۹۸ شود.

وی تصریح کرد: در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان سمنان انجام شد و آمار حاکی است جوجه‌ریزی در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سه سال گذشته و حتی ماه‌های گذشته افزایش یافته است.

 وی ابراز داشت: در خرداد امسال ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه و در خرداد ۹۷ یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی دراستان سمنان انجام شد.

جاویدپور یادآور شد: جوجه‌های مربوط به خرداد و تیر ۹۸ مردادماه وارد بازار عرضه می شود و بر اساس آمار استان با کمبود گوشت مرغ مواجه نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر واحدهای جوجه‌ریزی استان سمنان با ۱۰۰ درصد ظرفیت کار کنند در استان ۱۰ میلیون قطعه جوجه در ماه تولید می‌شود.

جاویدپور ادامه داد: با توجه به فصل تابستان تولیدکنندگان مرغ گوشتی نسبت به تنظیم مناسب دمای سالن‌ها و آب مورد نیاز توجه داشته باشند، تا استرس‌های ناشی از گرما به حداقل رسیده و شرایط پرورشی مناسبی ایجاد شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و  آبزیان دامپزشکی استان سمنان گفت: افزایش میزان جوجه ریزی نتیجه تلاش و همکاری بهره برداران و حمایت دولت در زمینه تامین بازار فروش، تامین دارو، واکسن و نهاده است.

۵۱۱ واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۲ مزرعه مرغ تخم‌گذار، ۱۲ واحد پرورش شتر مرغ، ۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۱۹ هزار و ۲۰۰ قطعه و ۴۲۱ مزرعه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه‌ریزی ۱۰ میلیون قطعه در هر دوره و بقیه مربوط به پولت، سایر ماکیان و مرغ اجدادی است.

حدود ۷۰ درصد تولید گوشت مرغ استان سمنان به استان‌های دیگر ارسال می‌شود و حدود ۳۰ درصد برای مصرف در استان توزیع می‌شود.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.