حسن پیوندی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته به ازای هر یک از بیماران خاص 130 میلیون و 920 هزار ریال برای هزینه های درمانی و دارویی پرداخت شد.
وی با بیان این که سازمان تامین اجتماعی برای سه گروه از بیماران خاص شامل بیماران دیالیزی، تالاسمی و هموفیلی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی دفترچه درمانی خاص با 45 برگ نسخه صادر کرده است، ادامه داد: 100 درصد هزینه داروهای در تعهد بیمه پایه و هزینه تمام تعهدات بیمه های پایه این بیماران طبق تعرفه تصویب شده در هیات دولت پرداخت می شود.
وی با بیان این که هزینه درمانی، تشخیصی و دارویی برای تعهدات تصویب شده در شورای عالی سلامت برای بیماران خاص دارای دفترچه خاص پرداخت می شود، ابراز داشت: هزینه داروهای خاص مورد نیاز بیماران مبتلا به ام اس، بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی و بیماران پیوند اعضاء براساس تعهدات بیمه های پایه تا سقف 100درصد هزینه پرداخت می شود.
پیوندی تصریح کرد: بیمه تامین اجتماعی حدود 300 قلم دارو مخصوص بیماران خاص را تحت پوشش دارد که از این تعداد برای 250 قلم دارو پوشش 90 درصدی و برای 50 قلم دارو، پوشش 90 تا 98 درصدی دارد.
وی اضافه کرد: بیمه تامین اجتماعی هزینه 40 قلم از داروهای خاص مورد نیاز بیماران مبتلا به ام اس را تا سقف 90 درصد و هزینه یک قلم دارو تا سقف 98 درصد، پرداخت می کند.
وی یادآور شد: در دفتر اسناد پزشکی بیمه تامین اجتماعی سمنان، 50 پرونده مربوط به بیماران تالاسمی، 56 پرونده مربوط به هموفیلی، 299 پرونده مربوط به بیماران دیالیزی، 137 پرونده مربوط به کلیه، 2 پرونده مربوط به پیوند مغر و استخوان، 18 پرونده مربوط به پیوند کبد، یک پرونده مربوط به پیوند قرنیه و 2 پرونده مربوط به پیوند قلب تشکیل شده است.
وی اظهار داشت: 259 پرونده مربوط به بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی و 360 پرونده مربوط به بیماران مبتلا به ام اس در دفتر اسناد پزشکی بیمه تامین اجتماعی سمنان وجود دارد.
به گزارش ایرنا، حدود 70 درصد از جمعیت بیش از 702 هزار نفری سمنان، معادل 491 هزار نفر، تحت پوشش تامین اجتماعی استان سمنان هستند.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.