سرهنگ محمد خوشقدم روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه به منظور محرومیت زدایی از مناطق روستایی و کم برخوردار، زیر نظر بسیج سازندگی در حال ارایه خدمات در بخش های گوناگون به ۱۴ روستای دامغان است.

وی ادامه داد: در راستای اهداف مجموعه سپاه و بسیج، خدمات قرارگاه پیشرفت و آبادانی در پنج حوزه فرهنگی و اجتماعی، تعلیم و تربیت، اقتصاد و اشتغال، عمران و زیرساخت، بهداشت و سلامت است که طی ۲ سال گذشته بالغ بر ۱۵۰ طرح از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ناحیه دامغان در ۱۴ روستای منطقه قهاب رستاق اجرا شده است.

خوشقدم تصریح کرد: در همین راستا، دوره آموزش و توانمندسازی فعالان بخش دام سبک با همکاری کمیته امداد با هدف ایجاد اشتغال در بخش نگهداری و پرورش دام در بیش از ۴۰ روستای شهرستان دامغان برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این طرح، ۱۱۰ نفر از جوانان فعال روستایی در ۱۴ روستای دامغان توانمند شدند که در این زمینه، ایجاد کسب و کار در حوزه های گوهرتراشی، کشت سیر و پرورش دام سبک از اقدامات آموزشی این قرارگاه است.

خوشقدم، به برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه دام اشاره کرد و اظهار داشت: در این کارگاه ها، تعداد ۱۵۰ نفر از فعالان بخش تأمین دام، مدیریت اقتصادی، مدیریت فارم، بازار فروش و تکمیل زنجیره ارزش، آموزش‌های لازم و نوین را فراگرفتند.

وی افزود: این کارگاه های آموزشی ویژه فعالان بخش دام و متقاضیان اشتغال در دهستان قهاب رستاق و قهاب صرصر در نظر گرفته شده است تا فعالان این بخش با استفاده از دانش روز به تولید بیشتر تاکید داشته و افراد متقاضی نیز، این حرفه و شغل را به منظور کسب درآمد فراگیرند.

فرمانده سپاه ناحیه دامغان گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خدمات بسیار ارزنده ای در تمام مناطق روستایی کشور دارد که ایجاد فرصت شغلی، ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از تولیدات با ایجاد فرصت به منظور بازار فروش صنایع تبدیلی مورد تاکید این قرارگاه است.

شهرستان دامغان دارای ۱۸ قشر، ۱۰۵ پایگاه بسیج و ۳۰ هزار بسیجی سازمان یافته است.

در سرشماری سال ۹۵ مشخص شد شهرستان دامغان ۹۴ هزار و ۱۹۰ نفر جمعیت دارد که ۷۲ هزار و ۹۲۵ نفر جمعیت شهری و ۲۱ هزار و ۲۶۵ نفر جمعیت روستایی است.

۹۸۵۶/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.