علیرضا آشناگر روز شنبه در حاشیه نشست شورای مدیریت بحران استان سمنان در سالن اجتماعات مدیریت بحران استانداری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از یک هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده ۴۰۰ میلیارد ریال بلاعوض، ۴۱۰میلیارد ریال تسهیلات،۵۰ میلیارد ریال تسهیلات هزینه ای و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی است.
وی ادامه داد: ۲۱۰ میلیارد ریال برای استمهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از محل اعتبار ابلاغی در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: خسارت وارد شده به استان سمنان ناشی از حوادث طبیعی ابتدای امسال  ۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال است. 
آشناگر تصریح کرد: تمام مناطق روستایی خسارت دیده ناشی از سیل در استان سمنان مورد رسیدگی قرار گرفته، اما بازسازی در ۲ روستا در منطقه کالپوش به دلیل مسایل فنی و اجتماعی قدری با تاخیر انجام شد.
وی اضافه کرد: ۱۷۲ واحد مسکونی در منطقه روستایی کالپوش شهرستان میامی تخریب شده که ۱۵ هکتار در منطقه ۶۴ هکتاری برای ساخت خانه مشخص شده و بخشی از منطقه نیز برای توسعه در نظر گرفته شده و بعد از تصویب نهایی مکان انتخاب شده، طراحی روستا انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تسهیلات برای مرمت واحدهای خسارت دیده در روستاها ناشی از سیل روزهای ابتدای امسال، پرداخت شده و اداره کل بنیاد مسکن استان سمنان نیز تثبیت روستا در برابر رانش زمین را عهده دار شده است.
استاندار سمنان گفت: مسئولان برای حل مشکلات مناطق خسارت دیده در روستاهای کالپوش بیش از پیش تلاش کنند.
نشست شورای مدیریت بحران استان سمنان با حضور مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی برگزار و درباره چگونگی تسریع و تسهیل در احیای مناطق خسارت دیده ناشی سوانح طبیعی مانند سیل و رانش زمین روزهای ابتدای سال ۹۸ بحث و تبادل نظر شد.
۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.