به گزارش ایرنا، منصور شیشه فروش روز دوشنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در استانداری افزود: این نقاط شامل120 نقطه تقاطعی پرخطر در رودخانه و 54 سازه پرخطر در مسیر سیلاب است که در محدوده 12 شهرستان قرار دارند.
وی گفت: سه هزار کیلومتر رودخانه در استان وجود دارد که رعایت حریم رودخانه و لایروبی مسیل ها در برخی مناطق بدرستی انجام نشده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان یادآور شد: خسارت های پس از وقوع سیل در کشور ناشی از رعایت نشدن حریم رودخانه ها و لایروبی نشدن مسیل ها بود.
وی بیان کرد: با توجه به مسائل سیل در کشور، تاکنون 20 جلسه تخصصی در استان تشکیل شده است.
استاندار اصفهان نیز در این جلسه گفت: باید سازه های پرخطری که برخلاف قانون در مسیر سیلاب احداث شده است را شناسایی و بطور جدی با آنها برخورد کرد.
عباس رضایی با اشاره به این که شناسایی سازه های پرخطر واقع در مسیر سیلاب بر عهده آب منطقه ای است، اظهار داشت: فرمانداران باید با هماهنگی سایر دستگاه ها، مشکلات موجود در مسیل ها را شناسایی و اعلام کنند.
رضایی با بیان این که احداث سازه های غیرمجاز در مسیر رودخانه های کشور 40 هزار میلیارد تومان خسارت بدنبال داشت، تصریح کرد: 54 سازه احداث شده خلاف قانون در مسیر رودخانه در استان باید تا یک ماه آینده و تشکیل جلسه بعدی مدیریت بحران تعیین تکلیف شود.
رضایی خاطرنشان کرد: تشکیل جلسه و ارائه گزارش صرف، یکی از مشکلات امروز کشور است و مشکلی را حل نمی کند.
وی با بیان این که دستور کار جلسه مشخص است و نباید صرف ارائه گزارش دستگاه ها شود، اضافه کرد: نباید وقت مسوولان را به ارائه گزارش هدر داد و اینگونه گزارش ها را می توان در سایت های اداری و بطور مکتوب هم ارائه کرد.
شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان، عصر امروز به ریاست استاندار با حضور معاون دادگستری، جانشین فرمانده انتظامی و تعدادی از فرمانداران و مدیران کل دستگاه های اجرایی با دستور کار سیل و ساخت و سازهای واقع در حریم رودخانه ها در استانداری برگزار شد.
6027/7150
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.