آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلا این شهر افزود: دزدی دریایی انگلیس خبیث با رشادت و جان‌فشانی سربازان انقلاب اسلامی بی‌پاسخ نماند و  از این غیورمردان تشکر می کنم.

جمعه شب گذشته یک نفتکش بریتانیایی موسوم به «استنا ایمپرو» در تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی از سوی نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در تنگه هرمز توقیف شد. این اقدام یک هفته پس از توقیف نفتکش ایرانی در جبل الطارق و شکایت انگلیس از ایران صورت گرفت. اقدامی که همپیمانان بریتانیا آن را تلافی جویانه و مقابله به مثل از سوی تهران دانستند. اما مقامات ایرانی دلیل توقیف نفتکش انگلیسی را عدم رعایت مقررات بین المللی در تنگه هرمز اعلام کرد.
امام جمعه سمنان در ادامه خاطر نشان کرد: مساله فلسطین از مسائل مهم جهان اسلام است و دشمنان با تمام قوا می خواهند آرمان‌های فلسطین را در بین مسلمانان به فراموشی بسپارند.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: اکنون فلسطینی‌ها برای مقابله با رژیم صهیونیستی موشک‌های نقطه زن دارند و پشتیبان آن‌ها ملت ایران و انصارالله است.
امام جمعه سمنان ادامه داد: با اتحاد و انسجام مسلمانان جهان باید رژیم غاصب اسرائیل نابوده شود و پیروزی فلسطین حتمی است.
آیت الله شاهچراغی اضافه کرد: سمنان استان ممتازی است و یکی از ویژگی های این استان در هشت سال دفاع مقدس و بعد از جنگ مقابله با منافقین و دشمنان نظام جمهوری اسلامی است.
وی افزود: نقش سپاه قائم آل محمد(عج) در پیروزی عملیات مرصاد بی بدیل است و باید تمام قد از رزمندگان اسلام حمایت و پشتیبانی کرد.
امام جمعه سمنان گفت: بعضی از روزنامه ها و رسانه ها ائمه جمعه را به دلایل مختلف تخریب می کنند اما امامان جمعه رابط بین مسئولان و مردم هستند، بیش از ۹۰۰ امام جمعه در سراسر کشور مردم را به تقوا، ولایت و دینداری دعوت می کنند.
وی افزود: شرکت در آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه نشانه اهل تقوا است و آحاد جامعه با همدلی در این آیین عبادی حضور یابند.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: نماز جمعه میراث نظام جمهوری اسلامی است و این آیین معنوی در عرصه های دفاع مقدس، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در چهار دهه گذشتع نقش غیر قابل انکاری داشته است.
امام جمعه سمنان گفت: نماز جمعه برای خنثی سازی فتنه های داخلی و خارجی بسیار قابل توجه بوده و این آیین اکنون دشمن دارد و باید از آن به معنی واقعی حراست کرد.
۷۳۳۹/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.