معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری و دهیاری کشور گفت: لایحه دهیاری ها پس از 10 سال با دستور وزیر کشور به دولت فرستاده شد.

سعیدرضا جندقیان در حاشیه همایش روز دهیاری ها در مجتمع کلاهدوز شهمیرزاد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه سمنان گفت: لایحه دهیاری ها حدود سه هفته پیش و پس از گذشت 10 سال مناقشاتی که با برخی دستگاه ها وجود داشت با دستور وزیر کشور به دلوت فرستاده شد که امیدواریم با کمترین تغییرت ابلاغ شود.

وی همچنین از افزایش حدود 70 درصدی بودجه دهیاری ها در سال 98 خبر داد و گفت: بودجه دهیاری ها در پایان سال 96، حدود 4 هزار و 440 میلیارد تومان بوده است که این رقم در سال 97، به دو هزار و 910 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد، اما خوشبختانه در سالجاری حدود 70 درصد افزایش پیدا کرده است و تقریباً دوبرابر شده است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری و دهیاری کشور اضافه کرد: این در حالی است که بودجه شهرداری ها چیزی حدود 60 هزار میلیارد تومان است، اما بودجه دهیاری ها در پایان سال 96، تنها 4 هزار و 440 میلیارد تومان بوده است.

جندقیان اظهار داشت: تلاش برای پیگیری و رسیدگی به مطالبات دهیاران در حوزه حقوق و مزایا، امنیت شغلی و تدوین آئین ‌نامه شرایط استخدامی، درجه بندی و همچنین افزایش اعتبارات دهیاری ها، در دستور کار قرار دارد، در همین راستا مشکل آیین نامه استخدامی و اجرایی دهیاری ها حل می شود، دستورالعمل حقوق و مزایا دهیاری ها نیز اصلاح می شود.

وی همچنین اذعان داشت: در ابتدای دولت تدبیر و امید، سرانه هر نفر در روستاها بالغ بر ۷۴۰ هزار ریال بود که این‌ میزان در سال ۹۷ به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال افزایش داشته که می توان‌گفت بالغ بر ۲۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است، سرانه هر فرد در شهر های کشور نیز در ابتدای دولت تدبیر و امید مبلغی حدود ۷ میلیون ریال بود که این ‌میزان در سال ۹۷ به ‌عددی حدود ده میلیون ریال افزایش پیدا کرد .

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری و دهیاری کشور افزود: متاسفانه امروز به دلیل چاقی بدنه مجموعه شهرداری ها، شاهد سنگینی و رِخوت در امور شهرداری های کشور هستیم، اتفاقی که برای شهردای ها افتاد، اجازه نخواهم داد برای دهیاری ها رخ دهد.

جندقیان گفت: در حال حاضر حدود 500 هزار نفر نیرو در شهرداری ها مشغول به کار هستند، طبق آمار پژوهش های وزارت کشور، نیاز شهرداری ها امروز به چیزی حدود 135 تا 150 هزار نیروی کار است، چیزی حدود 350 هزار نفر نیروی کار مازاد و اضافه بر سازمان در بدنه شهراری های کشور مشغول به کار هستند، این در حالی است که حدود 22 هزار پست خالی در کشور نیز وجود دارد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.