بازرسی و ارزیابی از برنامه‌های عفاف و حجاب و حقوق شهروندی از ادارات استانی و شهرستانی آذربایجان شرقی، با همکاری استانداری و سازمان جهاددانشگاهی استان امروز 15 تیرماه آغاز شد و تا 15 مرداد ماه ادامه می‌یابد.     به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی در جلسه هماهنگی بازرسان اجرای این طرح اظهار کرد: به تعبیر امام راحل مردم ولی نعمتان ما هستند و باید تلاش کنیم در تمامی سازمان‌ها حقوق شهروندی رعایت شده و مردم تکریم شوند. 
بدر شکوهی افزود: بحث حجاب و عفاف و حقوق شهروندی را نمی‌توان از هم جدا کرد و هر دوی آنها با همدیگر ارتباط داشته و جزو حقوق اساسی مردم هستند. 
وی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس رای و خواست مردم شکل گرفته و وظیفه اعتقادی ماست که تلاش کنیم حقوق شهروندی در تمامی ارگان ها حفظ شده و حجاب و عفاف ترویج یابد. 
وی با تاکید بر اینکه بازرسان باید کار خود را با دقت تمام انجام دهند تا ضمن رعایت عدالت، حقوق سازمان ها و مردم حفظ شود، گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که با سازمان جهاددانشگاهی استان منعقد شده، بازرسی از حدود 102 دستگاه در استان بر عهده این نهاد قرار داده شده است . 
شکوهی از تمامی سازمان ها و ادارات خواست نهایت همکاری را با بازرسان داشته باشند. 
وی همچنین بر لزوم رعایت آداب و اصول اخلاقی و رفتاری از سوی بازرسان هنگام مراجعه به ادارات تاکید کرد و گفت: تلاش شده است در اجرای این طرح از بازسان کاربلد و حرفه ای استفاده شود. 
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار یادآور شد: نظارت‌های مستمری از سوی معاونت سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی و وزارت کشور بر نحوه بازرسی‌ها اعمال می شود و تلاش می‌کنیم کارنامه قابل قبولی ارائه دهیم . 
 رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این نشست با قدردانی از اعتماد استانداری آذربایجان شرقی به این سازمان در اجرای بازرسی و ارزیابی از برنامه های عفاف و حجاب و حقوق شهروندی از ادارات استانی و شهرستانی گفت: رعایت حقوق شهروندی و حریم حجاب و عفاف وظیفه همه ماست. 
جعفر محسنی افزود: انتظار داریم دستگاه های استانی همکاری های لازم را با بازرسان انجام دهند تا این طرح به بهترین شکل ممکن اجرا شده و خروجی آن برای آینده سازمان‌ها مفید باشد. 
وی همچنین از پیشنهاد سازمان جهاددانشگاهی به نماینده وزارت کشور برای الکترونیکی کردن این بازرسی جهت سهولت کار و پیشگیری از اسراف خبر داد و گفت: بازرسان، انتقادات و پیشنهادات خود را منتقل کنند تا نواقص احتمالی موجود در طرح برای سالهای آتی رفع شود.














انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.