اسماعیل غنیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در شرایط سخت اقتصادی و تحریم های آمریکا حفظ آمار اشتغال در بخش صنعت و تولید در دستور کار دولت قرار دارد.
وی با بیان اینکه، تعدیل نیرو بهتر است آخرین گام کارفرمایان واحدهای تولیدی در زمان فشارهای اقتصادی باشد، گفت: با برنامه ریزی اصولی و ثبات در بازار، کارفرمایان از این شرایط نامساعد عبور می کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان ادامه داد: دولت در کنار کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی است و در صورت بروز هرمشکلی با تعیین تکلیف مقرری بیمه بیکاری در تامین معیشت اولیه این افراد تلاش می شود.
غنیان اضافه کرد: تمام تلاش دولت در سال 98 ایجاد اشتغال پایدار در استان سمنان با وجود مشکلات قابل توجه اقتصادی است و با تعامل بین دستگاهی، کاهش روزافزون نرخ بیکاری در استان محقق می شود.
وی تصریح کرد: ایجاد بیش از 10 هزار و 600 شغل در استان سمنان در سال 97 با همکاری و تلاش دستگاه های اجرایی و واحدهای تولیدی و صنعتی استان میسر شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان گفت: در سال 98 تعهد اشتغال برای 10 هزار و 300 نفر در استان سمنان برنامه ریزی شده که از اکنون برای تحقق این برنامه دولت، مسئولان در تلاش هستند.
به گزارش ایرنا، 70 درصد از جمعیت 702 هزار نفری استان سمنان زیر چتر بیمه تامین اجتماعی هستند.
سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد، در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
نرخ بیکاری در استان سمنان براساس آخرین آمار 6.6 است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.