ایرج ثقفی روز دوشنبه در حاشیه جلسه کمیته فنی اشتغال فراگیر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها در قالب طرح های اشتغال زای فراگیر، روستایی و مشاغل خانگی در چهار بخش صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری و خدمات اجرا می شود.
وی با اشاره به تصویب طرح های یاد شده در کمیته فنی اشتغال شهرستات تکاب اظهار کرد: بیش از 130میلیارد رالغ تسهیلات پس از تائید کمیته فنی استان از طریق بانک های عامل برای اجرای این طرح ها به متقاضیان اجرای آنها پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه از این تعداد 25 طرح در قالب مشاغل خانگی اجرا می شود، افزود: بر اساس پرداخت تسهیلات اجرای طرح اشتغال فراگیر 2 واحد تولیدی از جمله کارگاه غیر متمرکز فرش دستباف و کارخانه سنگبری نیز به زودی در تکاب راه اندازی می شود.
وی گفت: برای اجرای 2 طرح بوم گردی و یک مرکز خدمات گردشگری با اشتغالزایی برای 40 نفر نیز بیش از 6 میلیارد و 400 میلیون رالن تسهیلات پرداخت می شود.
وی همچنین گفت: 40 طرح فراگیر و روستایی در بخش صنعت و معدن در تکاب با استفاده از این تسهیلات اجرا می شود.
وی با بیان اینکه سال آینده از لحاظ ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت تولید سال مطلوبی برای شهرستان تکاب خواهد بود، گفت: امیدواریم با پرداخت به موقع این تسهیلات از سوی بانک های عامل و راه اندازی و اجرای این طرح با همکاری بانک ها گام های مهم و موثری برای رفع معضل بیکاری در شهرستان تکاب برداشته شود.
فرماندار شهرستان تکاب همچنین از تشکیل ستاد ویژه اشتغال در تکاب خبر داد و گفت: به منظور پیگیری فوری طرح های اشتغالزا و تسهیل روند ایجاد اشتغال، ستاد ویژه اشتغال و رفع موانع تولید با چهار کارگروه تخصصی در بخش های صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری و خدمات به زودی در این شهرستان راه اندازی می شود.
ثقفی افزود: این ستاد طرح های اشتغالزا را به صورت مستمر پیگیری می کند و به شناسایی کارگاه ها و بنگاه های تولیدی جهت کمک به افزایش تولید و بهره وری و ایجاد اشتغال در شهرستان سرعت می بخشد.
وی بیان کرد: در ستاد ویژه اشتغال علاوه بر عضویت ادارات و دستگاه های اجرایی مرتبط، از ظرفیت نخبگان، صاحب نظران و فعالان اقتصادی و صاحبان واحدهای تولیدی شهرستان استفاده می شود.
وی ادامه داد: طرح های تولیدی و اشتغال زا در تکاب باید به صورت پایدار و بر اساس مزیت های نسبی شهرستان در حوزه های معدن، گردشگری و کشاورزی اجرا شود.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.