داریوش طاهری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : برای افزایش رونق اقتصادی باید براساس مطالعات کارشناسی حرکت کرد و نمی توان تنها برای کاهش آمار بیکاری در یک بخش، عرصه های طبیعی را تخریب کرد.
وی اظهارداشت : اکنون بیش از 50 واحد معدنی گرمسار به دلیل کمبود آب غیرفعال و یا از 30 درصد ظرفیت تولید خود استفاده می کنند که این امر در طولانی مدت به افزایش نرخ بیکاری در شهرستان منجر می شود.
وی خاطرنشان کرد : در زمان حاضر گرمسار با مشکل کمبود آب 60 لیتر در ثانیه در بخش معدن مواجه است و باید برای افزایش اشتغال و رونق و آبادانی این شهرستان برنامه ویژه ای با تامین منابع آبی اتخاذ شود چرا که با شرایط کنونی نمی توان طرح های توسعه ای اقتصادی را در گرمسار اجرا کرد.
فرماندار گرمسار اضافه کرد : در این شهرستان منابع معدنی غنی و فراوانی وجود دارد و براساس آمایش های سرزمینی در گرمسار می توان رونق اقتصادی و افزایش اشتغال را با حفظ منابع طبیعی به ارمغان آورد.
به گزارش ایرنا ، استان سمنان هزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
شهرستان گرمسار بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.