علی کیومرثی عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نوسان قیمت ارز واحدهای صنعتی استان سمنان را با مشکلات متعددی در ماه های گذشته مواجه کرده که در این شرایط دولت با تمام توان برای رفع گرفتاری این بخش از اقتصاد کشور تلاش می کند.
وی خاطرنشان کرد: بانک های عامل با تزریق نقدینگی نقش غیرقابل انکاری در برگرداندن واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال به چرخه تولید دارند از این رو ارایه تسهیلات به واحدها با بررسی پرونده متقاضیان در کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید در اولویت است.
رئیس کمیسیون هماهنگی بانک های استان سمنان ادامه داد: اعطای بیش از هفت هزار و 500 ریال تسهیلات رونق تولید در سال های گذشته به بخش صنعت و تولید استان کار آسانی نبود، اما با تلاش بانک های استان این طرح مهم در استان اجرایی شد.
کیومرثی تصریح کرد: تعدادی از بانک های عامل استان سمنان در سال های گذشته بیش از تعهد خود به واحدهای صنعتی و تولیدی تسهیلات پرداخت کردند که این اقدام در تثبیت اشتغال استان سمنان موثر است.
وی اضافه کرد: عملکرد بانک های خصوصی استان سمنان در ارایه تسهیلات رونق تولید با پیگیری مسئولان دستگاه های اجرایی تقویت شود و با این راهبرد می توان تزریق نقدینگی به صنعت کشور را تقویت کرد.
رئیس کمیسیون هماهنگی بانک های استان سمنان گفت: دستگاه های اجرایی و بانک های عامل استان با افزایش هم افزایی با بخش خصوصی برای تحقق شعار سال و رونق تولید تلاش می کنند.
به گزارش ایرنا، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد، در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.