رستم سعداللهی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تحریم های اقتصادی مانع ورود مواد اولیه برای تولید کالا در بخش صنعت و تولید کشور و استان شده است.
وی خاطر نشان کرد: واحدهای مکملی که در کشور مواد اولیه تولید می کنند با ذخیره سازی این مواد حاضر به فروش آن در بازار نیستند.
رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات خودرو استان سمنان ادامه داد: اکنون واحدهای صنعتی و تولیدی استان به سختی امور می گذارنند و با اصلاح رویه در نحوه حمایت از واحدهای تولیدی می توان برای جلوگیری از تعطیلی این واحدها گام برداشت.
سعداللهی اضافه کرد: دولت در شرایط تحریمی با ارائه تسهیلات به واحدهای شناسنامه دار برای توزیع مواد اولیه برای تولید کالا به این واحدها نقش آفرینی کند.
وی اضافه کرد: دولتمردان باید بپذیرند که تعداد زیادی از مسئولان دستگاه های اجرایی مفهوم جنگ اقتصادی برای مقابله با تحریم ها را به خوبی درک نکرده اند که این رویه به نفوذ روز افزون اقتصادی دشمن به بازار کشور دامن می زند.
رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات خودرو استان سمنان گفت: در این شرایط سخت اقتصادی تمامی دستگاه های اجرایی و مسئولان باید در کنار بخش صنعت و تولید باشند و حمایت از صنعتگران کاهش بیکاری در استان را به دنبال دارد.
به گزارش ایرنا، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد، در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.