حبیب الله خجسته پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: آسیب اجتماعی همان طور که از نامش پیداست در ارتباط با مردم به وقوع می پیوندد و راهکار مقابله با این آسیب ها استفاده از ظرفیت مردم است.
وی ادامه داد: وضعیت آسیب اجتماعی در استان سمنان، به دلیل فرهنگ بالای مردم این استان، نگران کننده نیست، ولی برای رسیدن به وضعیت ایده آل همه مولفه های مرتبط باید کمک کنند.
وی ابراز داشت: آسیب های اجتماعی به صورت زنجیروار به هم متصل هستند به عبارتی اعتیاد عامل آسیب طلاق است و گاه فرد به دلیل طلاق گرفتار آسیب اعتیاد می شود.
خجسته پور اظهار داشت: تقویت نشاط اجتماعی و کاهش آسیب اجتماعی در استان سمنان از رویکرهای مهم برنامه های استانداری است و برای تحقق این مساله معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برنامه های مختلفی در دستور کار دارد.
وی اضافه کرد: براساس پژوهش های انجام شده 80 درصد آسیب های اجتماعی در محله هایی اتفاق می افتد که کم برخورد دار و قشر ضعیف جامعه هستند، پس برای مقابله با آسیب اجتماعی باید از این مناطق شروع کرد.
به گفته خجسته پور، در گذشته محله ها هویت داشتند و با توجه به هویت هر محله ساز و کار و سنتی وجود داشت که اهالی محل در هنگام بروز مشکل برای هریک از ساکنان با برگزاری نشست و آیین گلریزان مشکل را رفع می کردند و همین امر موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون محله ها دستخوش مهاجرت شدند و ساز وکار سنتی در محله ها از بین رفته و همسایه ها به صورت فردی زندگی می کنند، تعامل و خودیاری رنگ باخته که همین مساله عامل افزایش آسیب اجتماعی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی در محله ها باید مانند گذشته ساز و کاری تعریف و نقاط ضعف و قوت شناسایی شود، تحقق این مساله موجب پیش رفتن چند گام در تامین امنیت محلات می شود که سازمان های مردم نهاد تشکل هایی مردمی به منظور تحقق همین ساز و کار است.
به گزارش ایرنا، استان سمنان با جمعیت بیش از 702 هزار نفر 193 هزار جوان دارد و به گفته کارشناسان دلایل مختلف مانند فقر فرهنگی، نبود برنامه ریزی اصولی برای ترویج نشاط اجتماعی، محرومیت و بیکاری، عامل افزایش آسیب های اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.