سید عباس دانایی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان این که تجهیز زندان ساز و کار خود را دارد، افزود: تا چند ماه آینده با تامین اعتبار و نصب تجهیزات امنیتی، زندان جدید مرکزی سمنان به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: عملیات ساختمانی زندان جدید مرکزی سمنان با تحقق تعهد پیمانکار و پیگیری های مسئولان تا پایان اردیبهشت ماه امسال به پایان می رسد.
وی ابراز داشت: نشست ویژه با حضور احمد همتی رئیس مجمع نمایندگان، محمود باهنر مدیرکل زندان ها، نادر مالکی رییس سازمان برنامه و بودجه و مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان به عنوان مجری ساخت زندان ها برای پیگیری کارها برای افتتاح زندان جدید مرکزی سمنان با اولویت تجهیز زندان برگزار شده است.
به گفته فرماندار سمنان، اقدام های لازم برای گرفتن اعتبار برای تجهیز زندان مرکزی سمنان از سوی رئیس سازمان زندان های کشور در حال پیگیری است.
وی تصریح کرد: تامین نیروی انسانی در کنار تامین تجهیزات برای زندان جدید مرکزی سمنان اصل مهمی است که مدیران در کنار تامین اعتبار برای تجهیز، به دنبال تامین نیروی انسانی هستند.
دانایی خاطر نشان کرد: ظرفیت زندان مرکزی جدید سمنان 500 نفر است و با رعایت شاخص های استاندارد ساخته شده است.
وی اظهار داشت: برای ساخت زندان جدید مرکزی سمنان اعتبار زیادی صرف شد و فقط در سال 97 ، حدود 40 میلیارد ریال و امسال 50 ملییارد ریال برای ساخت اختصاص یافته است.
دانایی افزود: استاندار و معاونان، مسئولان و مردم به طور جدی در حال پیگیری انتقال زندان مرکزی واقع در میدان سعدی شهر سمنان به محل جدید هستند.
فرماندار سمنان تصریح کرد: محل فعلی زندان مرکزی سمنان واقع در کاروانسرای تاریخی است و تملک این بنا با داره کل زندان هاست و برای بهره برداری از این مکان شهرداری و شورای شهر در حال مذاکره با مالک بنا بوده و هنوز تصمیم قطعی برای کاربری گرفته نشده است.
زندان کنونی سمنان در کاروانسرای شاه‌ عباسی که یک بنای تاریخی است در مرکز این شهر قرار گرفته و موقعیت مناسبی ندارد و بنای زندان جدید در بیرون از فضای شهری سمنان در حال تکمیل است.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.